Play przejmuje Virgin Mobile

Za kwotę nieco ponad 60 milionów złotych zyskuje 400 tys. klientów.

P4, operator sieci komórkowej Play, za 60,7 mln zł kupuje Virgin Mobile Polska, największego w kraju z tzw. wirtualnych operatorów komórkowych działającego w jego sieci. Prawo pierwokupu dała mu zawarta na początku 2018 r. umowa z udziałowcami przejmowanej spółki: Dirlango Trading & Investments Limited i VMCEE B.V., a także jej wiodącymi inwestorami: Vegueros Coöperatief U.A. (spółka zależna należąca w całości do Delta Partners Emerging Markets TMT Growth Fund II L.P.), Farledico Investments Limited (spółka zależna należąca w całości do Łukasza Wejcherta) i Kai-Uwe Ricke.

Virgin Mobile Polska działa od 2012 r., obsługuje ok. 400 tys. klientów (kart SIM). To poziom, który firma utrzymuje od 4 lat. Jej prezeską od 2015 r. jest Grażyna Piotrowska-Oliwa, była szefowa Centertela (komórkowej części dzisiejszego Orange Polska). W 2017 r. firma miała 98 mln zł przychodów.

Play obsługuje blisko 13 mln klientów (kart SIM), a jego ubiegłoroczne przychody przekroczyły 7 mld zł.

Choć w komunikacie Playa o przejęciu  nie ma o tym ani słowa, to można się spodziewać, że marka Virgin Mobile zostanie zachowana (chyba że są jakieś inne warunki umowy licencyjnej) i będzie działała nadal w sieci Playa jako wirtualny operator - tak jak jest to w przypadku Red Bull Mobile.

Play wydał w ub.r. na reklamy 400 mln zł (wydatki cennikowe; źródło: Kantar), zaś VMP - 6,4 mln zł.

Dla Virgin Mobile Polska pracowały reklamowo m.in. agencje Gong, iProspect oraz dom mediowy Mindshare. Dla Playa pracują m.in. agencja reklamowa Grandes Kochonos i dom mediowy MediaCom Warszawa.

Maciej Burlikowski 1380 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.