Rosyjski dyskont zadebiutuje w Polsce?

Sieć Mere po roku zastoju wznowiła ekspansję w Europie.

Jak bumerang powraca informacja o planach uruchomienia w Polsce sklepów rosyjskiej sieci dyskontowej Mere. Najpierw miała uruchomić pierwsze placówki w Polsce w 2018 roku, ale wycofała się z tych planów. Kolejnym terminem miała być połowa ubiegłego roku. Teraz Sebastian Rennack z "Lebensmittel Zeitung" informuje, że polska spółka zmieniła dyrektora zarządzającego kilka miesięcy temu i podniosła kapitał zakładowy, a datę otwarcia pierwszego sklepu wyznaczono - podobnie jak na Litwie - na „początek 2020 r.”.

Niemcy nie przypadkiem interesują się rosyjską siecią. Jej właściciele, spółka Torgserwis, właśnie otworzyła kolejny, trzeci sklep w Niemczech, tym razem w Halle. Sieć działa na niemieckim rynku o lutego 2019 roku, poprzednie placówki znajdują się w Lipsku oraz Zwickau. Po inauguracji sklepu w Lipsku zainteresowanie klientów tanimi zakupami było tak duże, że po pięciu dniach musiano go czasowo zamknąć, bo zabrakło towaru.

Po prawie roku zastoju syberyjska spółka wydaje się teraz przyspieszać ekspansję w Europie. Na Białorusi, pierwszym europejskim rynku zagranicznym dla Rosjan, twardy dyskont pod flagą Swietofor (ros. sygnalizacja świetlna) robi postępy. Po otwarciu pierwszego sklepu latem 2017 r. liczba sklepów wzrosła już do ponad 30.

Od czasu swojej premiery w syberyjskim mieście Krasnojarsk dziesięć lat temu, Torgserwis stał się dystrybutorem o znaczeniu krajowym w Rosji. Według szacunków krajowych badaczy rynku, dyskont awansował nawet do pierwszej dziesiątki w rosyjskiej sprzedaży detalicznej żywności w ubiegłym roku. Sklepy Swietofor można dziś znaleźć także w Moskwie, a nawet w Kaliningradzie.

Według agencji informacyjnej INFOLine w 2019 roku Torgserwis zwiększył liczbę prowadzonych głównie we franczyzie sklepów o 500. To sprawia, że ​​firma jest najszybciej rozwijającym się szyldem spożywczym w kraju po liderze rynku X5 Retail Group i Magnicie.

Prezes INFOLine Iwan Fedjakow spodziewa się, że koronakryzys przyniesie jeszcze korzyści dyskontowi.

- Około 20 procent rosyjskiej populacji żyje z bieżących dochodów, więc tani format ma stabilną bazę klientów - uważa. Obserwatorzy rynku widzą także pozytywną dynamikę rozwoju w przyszłości ze względu na spadającą siłę nabywczą i pogorszenie nastrojów konsumentów w Rosji - konkluduje Sebastian Rennack.

(Handelextra.pl)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.