DIMAQ, czyli znak czasu

Szkolenie DIMAQ skonstruowane jest tak, że dzięki różnym blokom tematycznym każdy uczestnik znajdzie coś dla siebie w zależności od charakteru swojej pracy.

Dzięki specjalistom z agencji Resolution część naszej redakcji miała niedawno możliwość uczestniczenia w szkoleniu DIMAQ. Digital marketing qualification, w skrócie DIMAQ, to – jak dziś już powszechnie wiadomo – międzynarodowy standard kwalifikacji marketingowych związanych z obszarem cyfrowym. Definiuje niezbędny poziom wiedzy i kwalifikacji specjalistów z obszaru marketingu cyfrowego, pozwala na jego porównywanie i ewaluację. Metodologia opracowana została przez ekspertów powołanych przez IAB Polska. Warto pamiętać, że DIMAQ został stworzony w Polsce i z sukcesem wprowadzany jest w kolejnych krajach. W zeszłym roku IAB Polska zaprezentowało nową inicjatywę w zakresie kompetencji e-marketingowych. DIMAQ został poszerzony o nowy poziom certyfikatu. Obok istniejącego DIMAQ Professional pojawił się poziom Basic przeznaczony dla osób wchodzących na rynek pracy w branży marketingu cyfrowego, studentów i absolwentów kierunków e-marketingowych oraz właścicieli małych i średnich firm.

My podczas szkolenia w Resolution przeszliśmy przez poziom dla profesjonalistów.

Szkolenie DIMAQ skonstruowane jest tak, że dzięki różnym blokom tematycznym każdy uczestnik znajdzie coś dla siebie w zależności od charakteru swojej pracy.

Oczywiście nie zabrakło tematów rozgrzewających dziś branżę – SEO, programmatic czy badania.

Temat badań był dla nas najciekawszy. Dlaczego? Bo jest źródłem inspiracji w naszych codziennych poszukiwaniach. Co mierzyć? Jak mierzyć? Jakimi narzędziami? Skąd czerpać dane i jak je zestawiać? Teoretycznie każdy z nas posiadał już tę wiedzę, ale jak się okazało dzięki szkoleniu, doszliśmy do nowych źródeł. Zmienia się marketing, zmieniają się media, pojawiają się nowe źródła informacji (a stare niekiedy wysychają).

DIMAQ szybko stał się w Polsce popularnym certyfikatem. Teraz zdobywa kolejne rynki europejskie. Agencje chętnie chwalą się specjalistami z tym certyfikatem. W Polsce do egzaminu DIMAQ przystąpiło już blisko 2,5 tys. osób związanych z rynkiem reklamy i mediów. My jeszcze zwlekamy z egzaminem, ale deklarujemy, że nie odpuścimy.

Dziś nie trzeba już nikogo przekonywać, że certyfikacja jest dobra dla obu stron – pracodawcy i pracowników. Wszystkim przeszkolonym daje możliwość weryfikacji wiedzy i kompetencji, tworzenia planów rozwoju, usprawnia proces rekrutacji. Agencje wypracowują dzięki niej spójniejszą komunikację z rynkiem, a pracownicy mogą błyskawicznie potwierdzić swoje kompetencje. Wszyscy zyskujemy dostęp do ekskluzywnej wiedzy i co najważniejsze: rozwijamy się razem z rynkiem, niezależnie, które poletko branży mediowej i marketingowej uprawiamy.

Maciej Florek 2140 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.