Cyfrowy Polsat kupuje Interię za 420 mln zł

To strategiczna inwestycja w obszarze internetu. Interia jest, obok Onetu i WP, jednym z trzech najpopularniejszych portali w Polsce.

Grupa Cyfrowy Polsat (CP), właściciel Polkomtela, operatora sieci komórkowej Plus, największej w kraju platformy telewizji satelitarnej, Telewizji Polsat oraz stacjonarnego operatora telekomunikacyjnego Netia, kupuje od niemieckiej grupy wydawniczej Bauer 100% udziałów w portalu Interia.pl za 422 mln zł. CP i Grupa Bauer mają nadzieję, że umowa zostanie sfinalizowana do końca br.

Interia to jeden z czołowych portali internetowych w kraju. Z jego serwisów korzysta miesięcznie 16 milionów użytkowników. Liczba odsłon stron Grupy Interia w sieci przekracza miesięcznie 1,3 miliarda.

Dla Grupy Polsat zakup Interii to strategiczna inwestycja w obszarze internetu oraz istotne wzmocnienie pozycji na dynamicznie rosnącym rynku reklamy online. Dzięki przejęciu CP będzie czerpał przychody z reklam internetowych, a jednocześnie poprawi efektywność wydatków na prowadzone na bieżąco kampanie reklamowe online swoich własnych marek. Dodatkowo umowa przewiduje, że Wydawnictwo Bauer powierzy biuru reklamy Polsat Media obsługę reklamową, za którą zapłaci 12 mln zł rocznie.

Portal Interia.pl i serwisy internetowe z grupy to również dodatkowy kanał dystrybucji oraz monetyzacji treści produkowanych już obecnie na potrzeby 34 kanałów telewizyjnych z logo Polsatu. Dla Grupy Polsat Interia będzie również głównym polem działań marketingowych w internecie dotyczących całego portfolio usług i produktów, obejmujących m.in. Plus, Cyfrowy Polsat, Ipla, Netia czy marki Telewizji Polsat.

Jeśli któraś ze stron chciałaby się wycofać z umowy, to zapłaci drugiej 150 mln zł kary umownej. Jeśli do końca br. nie dojdzie do finalizacji z winy CP, to będzie musiał zapłacić Bauerowi 100 mln zł.

- Kupujemy dobrze prowadzony biznes o silnej pozycji na rynku internetowym. Doskonale pasuje do strategii Telewizji Polsat. Chcemy dostarczać atrakcyjne treści wszystkimi możliwymi kanałami dystrybucji. Dzięki Interii nasz kontent zyska kolejne pole eksploatacji. Nasza oferta dla reklamodawców zostanie wzbogacona o bardzo efektywne internetowe formaty reklamowe o szerokim zasięgu. Chcemy mieć silną pozycję na dynamicznie rosnącym rynku reklamy online. Liczymy zarówno na potencjał Grupy Interia, jak i jej pracowników, ich kompetencje i doświadczenie, które z pewnością pozwolą nam skutecznie realizować nasze ambitne cele – deklaruje Stanisław Janowski, prezes zarządu Telewizji Polsat.

(współpraca: Piotr Machul)

Maciej Burlikowski 1380 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.