Google usunął w 2019 r. 2,7 mld szkodliwych reklam

Prawie milion kont reklamodawców zostało zawieszonych z powodu naruszania zasad ustanowionych przez platformę.

W przypadku wydawców z powodu naruszenia zasad Google zlikwidował ponad 1,2 mln kont i usunął reklamy z ponad 21 mln stron internetowych, które są częścią sieci wydawców. Do likwidacji konta, a nie tylko usuwania pojedynczych reklam lub stron, dochodzi wtedy, gdy reklamodawca lub wydawca rażąco - w ocenie Google - narusza zasady lub w przeszłości wielokrotnie to robił. Dane podchodzą z dorocznego raportu firmy "Trust and Safety". 

W ostatnich miesiącach firma podjęła działania w celu ochrony użytkowników przed nieuczciwymi praktykami reklamodawców chcących wykorzystać epidemię COVID-19. Google zaobserwował gwałtowny wzrost liczby fałszywych reklam dotyczących produktów pożądanych w okresie pandemii, takich jak maseczki ochronne. Specjalna grupa zadaniowa w firmie zajęła się blokowaniem i usuwaniem reklam w związku z nieuczciwymi praktykami, w tym zawyżaniem cen, czerpaniem korzyści z niedoborów zaopatrzenia medycznego, wprowadzającymi w błąd twierdzeniami na temat sposobów leczenia czy promowaniem nielegalnych pożyczek dla bezrobotnych.

Wprowadzenie 31 nowych aktualizacji polityki firmy względem reklam było odpowiedzią na wcześniejsze problemy występujące w przypadku m.in. branży finansowej i opieki zdrowotnej. 

Paweł Piasecki 1030 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.