Revolut ma już milion użytkowników w Polsce

W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy za pośrednictwem aplikacji Polacy wydali 3,5 miliarda złotych.

Revolut – alternatywa dla tradycyjnych usług bankowych opierająca się na wszechstronnej aplikacji mobilnej i poleceniach przez użytkowników – istnieje pięć lat, a polski rynek podbija od dwóch lat (w marcu 2018 r. otwarto oficjalnie biuro w Warszawie). W chwili premiery Revolut miał 40 tys. indywidualnych użytkowników, a teraz ich liczba przekroczyła milion.

Czym ich przekonuje? Z pewnością szybkością założenia konta (można to zrobić samodzielnie w parę minut), łatwością obsługi aplikacji mobilnej oraz wszechstronnością i przejrzystością oferty, w tym brakiem ukrytych opłat. Duży nacisk Revolut kładzie także na bezpieczeństwo – kartę płatniczą można zablokować i odblokować jednym kliknięciem, a geolokalizacja pozwala na kontrolę dostępu do usługi. Startup dba o utrzymywanie bliskich kontaktów z użytkownikami – w zeszłym roku w szeregu polskich miast odbyły się spotkania face-to-face, tzw. RevRally, z setką najaktywniejszych użytkowników w danej lokalizacji.

Skokowy wzrost popularności fintechu w Polsce robi tym większe wrażenie, że Revolut nie podjął dotychczas współpracy na naszym rynku z żadną agencją reklamową, digitalową, marketingową, PR czy domem mediowym. Wszystkie działania realizuje samodzielnie przy wsparciu centrali w Londynie, a rośnie prawie wyłącznie organicznie, m.in. poprzez partnerstwa z markami takimi jak Play, Orange, Itaka czy Bolt.

Podstawowe usługi Revolut (konto, wymiana walut, przelewy, karta i wypłaty z bankomatów do 800 złotych miesięcznie) są bezpłatne. Opłata za wersję premium, dającą m.in. nieograniczoną wymianę wielu walut bez opłat (według kursu międzybankowego), podwójną kwotę bezpłatnych wypłat z bankomatów i bezpłatne ubezpieczenie medyczne na czas podróży za granicę. wynosi 29,99 zł. Najdroższa opcja Metal (metalowa karta płatnicza, potrójna kwota wypłat z bankomatów i usługi concierge) kosztuje 49,99 zł miesięcznie.

Zespół Revolut w Polsce tworzą: Karol Sadaj (country manager), Stefan Bogucki (komunikacja), Marat Azatjan (rozwój biznesu), Katarzyna Wabik i Bartosz Czerkies (community managerowie), Monika Kania (Revolut dla firm).

Marka Revolut otrzymała wyróżnienie w naszym raporcie "Marka i Marketer Roku", którego pełne wyniki omawiamy w dostępnym bezpłatnie majowym numerze "Media Marketing Polska".

Paweł Piasecki 931 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.