Empik Music powalczy ze Spotify

Siłą nowego muzycznego serwisu streamingowego mogą być playlisty układane przez m.in. Wojciecha Manna, Barbarę Wrońską czy Roksanę Węgiel.

Empik Music to aplikacja mobilna podobna do obecnych już na rynku pod względem zawartości i wyglądu, podobnie również kształtują się miesięczne koszty korzystania z usługi abonamentowej. Rynek muzycznego streamingu jest mocno zatłoczony: obok lidera, czyli Spotify, o pozycję na nim walczą m.in. Tidal, Apple Music czy Amazon Music. Każdy z tych serwisów ma o wiele większy budżet marketingowy niż Empik, a trzon oferty jest taki sam: utwory z katalogów największych wytwórni muzycznych - Warner, Sony i Universal. Podobne są też mechanizmy dobierania utworów pod kątem preferencji odbiorców czy np. takie opcje jak dostęp do tekstów odsłuchiwanych utworów.

Nowy polski serwis streamingowy może jednak powalczyć o użytkowników, stawiając na lokalne atuty, czyli np. znanych w kraju twórców czy dziennikarzy muzycznych prezentujących swoje rekomendacje. Starszych odbiorców ma przyciągać Wojciech Mann, który będzie prezentować co wtorek swoją autorską play-listę "To co lubię w moim klubie”. W Empik Music znajdziemy także, pod hasłem #tomigra, muzyczne rekomendacje m.in. od Sanah, Barbary Wrońskiej, Pezeta czy Roksany Węgiel. Firma zapewnia, że w przyszłości zaoferuje użytkownikom dostęp do unikatowych treści - m.in. piosenek powstałych specjalnie dla Empiku, skomponowanych przez artystów, z którymi sieć współpracuje.

Stali klienci Empiku mogą liczyć na dodatkowe korzyści. Kupując produkt w kategorii Muzyka na Empik.com, otrzymają w aplikacji rekomendacje stworzone na podstawie historii zakupów. Abonenci programu lojalnościowego Empik Premium (obecnie udostępnianego wszystkim za darmo na 60 dni w ramach specjalnej promocji związanej z pandemią) mogą cieszyć się przez 2 miesiące darmowym dostępem do Empik Music. W standardowym pakiecie 1-miesięcznym pierwsze 30 dni użytkowania aplikacji jest bezpłatne (potem 19,99 zł miesięcznie). Oprócz tego Empik oferuje możliwość wyboru pakietów na 3, 6 i 12 miesięcy, które kosztują:

  • 3 miesiące – 59,97 zł,
  • 6 miesięcy – 104,99 zł (17,50 zł miesięcznie),
  • 12 miesięcy – 199,99 zł (16,67 zł miesięcznie).

Abonamenty można wykupić także w stacjonarnych salonach Empik – w tym wypadku nie jest konieczne łączenie konta w aplikacji z kartą kredytową.

(Współpraca: Katarzyna Woźniak)

Paweł Piasecki 1036 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.