Xiaomi nr. 1 wśród producentów smartfonów w Polsce

Huawei na 2. miejscu (pod względem wielkości sprzedaży). Duży spadek Samsunga, który jednak nadal jest liderem w ujęciu wartościowym.

Firma IDC, analizująca sprzedaż elektroniki, m.in. telefonów komórkowych, podała dane za I kwartał 2020 r. w Polsce. Z jej danych wynika, że pod względem wielkości sprzedaży największym sprzedawcą smartfonów w kraju (ponad 30% rynku) została chińska firma Xiaomi, detronizując wieloletniego lidera - koreański koncern Samsung, który spadł na 3. miejsce (22%). Po ubiegłorocznych spadkach odbiła sprzedaż innej chińskiej marki - Huawei - jej udział wynosi ponad 26%. Czwarte miejsce zajął Apple, producent iPhone'ów, z ok. 9-procentowym udziałem, a piąte - Motorola (3%).

Dla producentów ważniejsze od udziałów ilościowych jest wartość sprzedaży. Tutaj sytuacja wygląda zgoła inaczej. Także widać spadek Samsunga i wzrost Huawei - obie firmy idą łeb w łeb z udziałami ok. 25%. Xiaomi natomiast zrównało się z Apple - obie marki mają po ok. 21-22% rynku wartościowo. Motorola ma ok. 2%.

Zdaniem Marka Kujdy, analityka rynku telco w IDC, spadek Samsunga wynikał ze znacznie mniejszego popytu na topowe modele, do łask klientów powróciły tańsze smartfony, na czym zyskało Xiaomi.

Rocznie Polacy kupują 9-9,5 mln szt. smartfonów, a ubiegłoroczną wartość rynku IDC szacowało na 12,5 mld zł.

Maciej Burlikowski 1756 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.