Myślimy o powrocie do biura [Łukasz Zarębski, Cut The Mustard]
Nie ma momentu, w którym możemy zamknąć komputer, drzwi biura i znaleźć się w domowej rzeczywistości, wolnej od pracy - mówi Łukasz Zarębski, client service supervisor w Cut The Mustard.
Co do samej organizacji pracy zaczęliśmy pracować blisko modelu scrumowego, choć oczywiście z modyfikacjami i z uwzględnieniem specyfiki naszej organizacji. Wprowadziliśmy planowania trzy razy w tygodniu, na których jednocześnie sprawdzamy, co zostało wykonane przez dni od ostatniego spotkania. W szczegółach wiemy co, się wydarzy i jakie zadania są przypisane do kreacji i akantów w danym tygodniu. O ile to możliwe planujemy prace już na dwa tygodnie. Dodatkowo pod koniec dnia, już w ograniczonym liczebnie teamie, sprawdzamy, co zostało wykonane, na co musimy zwrócić bardziej uwagę, jakie nieplanowane zadania pojawiły się w ciągu dnia. Oczywiście pewne rzeczy się nie zmieniły,
nadal spotykamy się na statusach, wymyślamy koncepty, już nie twarzą w twarz, ale przez Hangouta czy Slacka.
Zachowaliśmy naszą efektywność pracy, a możliwe, że nawet ją poprawiliśmy. Na pewno widzimy, że mamy więcej czasu przenosząc spotkania z klientami z biur na Hangouta. I mamy wrażenie, że jakość kontaktu nie ucierpiała w żadnym stopniu. Oczywiście czasem czujemy znużenie, bo tak naprawdę nigdy nie wychodzimy z pracy. Nie ma momentu, w którym możemy zamknąć komputer, drzwi biura i znaleźć się w domowej rzeczywistości, wolnej od pracy. Dlatego, choć pracuje nam się równie efektywnie jak przed domową izolacją, już planujemy powrót do biura. Wiemy, że rzeczywistość biurowa będzie też inna niż dotychczas, przepisy nakładają na nas obostrzenia jak rozsunięcie biurek czy zachowanie reżimu sanitarnego. Ostateczna decyzja o powrocie i jego terminie będzie na pewno uzależniona od sytuacji z rozwojem pandemii oraz decyzji administracyjnych.
Cała ta sytuacja nauczyła nas tego, że można przygotować się na każde, nawet ekstremalne zdarzenie, trzeba tylko planować i być elastycznym tak, aby dostosować się do zmieniającej się rzeczywistości.
Tekst: Łukasz Zarębski, client service supervisor w Cut The Mustard
odpowiedz
zapomniał wspomnieć o obniżkach pensji xDDDD