Media społecznościowe inspiracją dla zakupów modowych

39% uczestników ankiety przeprowadzonej wśród użytkowników Domodi.pl i Allani.pl aktywnie wykorzystuje Facebooka do poszukiwania inspiracji. Instagram zajął drugie miejsce (31%).

76% badanych aktywnie szuka i znajduje w social mediach inspiracje modowe, które zachęcają ich do późniejszego zakupu - wynika z ankiety przeprowadzonej wśród 350 użytkowników serwisów modowych Domodi.pl oraz Allani.pl. 47% respondentów aktywnie poszukuje w mediach społecznościowych marek modowych i ich oferty, a 49% deklaruje, że zauważa treści będące reklamą produktową lub wizerunkową marki.

Medium społecznościowym najchętniej wykorzystywanym do poszukiwania inspiracji modowych jest bezdyskusyjnie Facebook - wskazało na niego 39% badanych. Na drugim miejscu znalazł się Instagram - 31% a na trzecim - Youtube (14%), nieznacznie wyprzedzając Pinterest (13%). Daleko w tyle został natomiast Tik Tok (2%). Facebook także najskuteczniej zachęca do zakupów (33%).

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 27 kwietnia-1 maja 2020 roku na próbie 350 osób, spośród których 85% stanowiły kobiety, a największą grupę wiekową - 34% - osoby w przedziale wiekowym 25-34 lata.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.