Dwie trzecie Polaków korzysta z e-commerce częściej niż kiedykolwiek wcześniej
To jeden z wyników badania na temat na temat e-commerce i usług online podczas pandemii zrealizowanego przez Mastercard w 15 krajach Europy, w tym w Polsce.
Na popularności zyskały też usługi cyfrowe, w tym zajęcia fitness online, streaming wideo czy nauka języków obcych przez internet. Prawie połowa polskich konsumentów (47%) zaczęła ostatnio korzystać z bankowości internetowej, a 42% korzysta z telemedycyny i kupuje leki online.
Dwie najpopularniejsze aktywności online w okresie pandemii to rozmowy wideo z rodziną, przyjaciółmi i współpracownikami (regularnie prowadzi je 77% badanych) oraz korzystanie z platform streamingu wideo, takich jak Netflix, HBO GO czy Amazon Prime Video (68%).
Pandemia wzmocniła w nas także chęć do pomagania innym: 44% badanych przekazało online darowiznę na cele charytatywne.
Prawie wszyscy respondenci (91%) zadeklarowali zachowywanie ostrożności podczas zakupów online. 60% martwi się, że większa aktywność w sieci naraża ich na oszustwa.
Badanie zostało zrealizowane przez agencję Fly Research w maju 2020 r. na próbie 7500 dorosłych respondentów z 15 krajów, w tym z Polski.

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.