Koronawirus obniżył przychody i zyski grupy Wirtualnej Polski

Z trudnościami boryka się należący do niej serwis Wakacje.pl, za to wzrosła oglądalność i wpływy reklamowe Telewizji WP.

Wirtualna Polska Holding, właściciel jednego z dwóch obok Onet.pl (Ringier Axel Springer Polska) największych krajowych portali internetowych, szeregu serwisów e-commerce i kanału telewizyjnego Telewizja WP, w pierwszym kwartale br. uzyskała 150 mln zł, o 4% mniej niż w analogicznym okresie ub.r. i 41 mln zł zysku EBITDA, 6,5% mniej niż rok temu.

Należący do grypy WP serwis Wakacje.pl, tak jak cały rynek turystyki zagranicznej, utracił źródła przychodów. Wydawca wskazuje jednak, że konieczność izolacji i niepokój związany z ograniczeniami, przełożył się na większy niż zazwyczaj ruch w serwisach Wirtualnej Polski. Pozytywny wpływ na wyniki holdingu miała Telewizja WP, która odnotowała rekordową oglądalność i wzrost przychodów ze sprzedaży o ponad 40% - do blisko 6,6 mln zł w pierwszych trzech miesiącach br.

- Ograniczenie wydatków reklamowych najmniej dotknęło media internetowe, w pierwszym kwartale notowaliśmy w Wirtualnej Polsce Media SA wzrosty wyników finansowych – komentuje Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding SA.

Maciej Burlikowski 1380 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.