Renault chce oszczędzić 2 miliardy euro w ciągu 3 lat

Francuski koncern motoryzacyjny zamierza skupić się na samochodach elektrycznych i dostawczych.

Francuska grupa motoryzacyjna Renault zapowiada program oszczędnościowy, który w ciągu 3 lat ma pozwolić jej na zmniejszenie kosztów o 2 mld euro. Dzięki niemu liczy na "powrót do rentownego i trwałego wzrostu". Produkcja ma skupić się na samochodach elektrycznych i dostawczych. Oszczędności mają dać zmniejszenie różnorodności komponentów i zwiększenie standaryzacji przy produkcji. Niektóre fabryki zostaną zamknięte, a część przejdzie restrukturyzację.

Koncern posiada 40 zakładów produkcyjnych na świecie. Program przewiduje zwolnienia, dobrowolne odejścia i przekwalifikowanie, które obejmą blisko 15 tys. pracowników (w tym 4,6 tys. we Francji) z ponad 180 tys. obecnie zatrudnionych.

Grupa Renault sprzedała w 2019 r. blisko 3,8 mln pojazdów w 134 krajach. Program przewiduje obniżenie światowej zdolności produkcyjnej grupy z obecnych 4 mln do 3,3 mln sztuk w 2024 r. Koszt wdrożenia tego planu oszczędnościowego wyniesie 1,2 mld euro.

W Polsce grupa Renault sprzedała w ubiegłym roku 70,7 tys. nowych aut osobowych i dostawczych marek Renault i Dacia, o 9,8% więcej niż w 2018 r. Dało to grupie szóste miejsce z 11,3-procentowym udziałem w naszym rynku.

Elementem planu oszczędnościowego ma być także redukcja wydatków na marketing - przeniesienie punktu ciężkości na digital. W ub.r. Renault Polska na reklamy w mediach tradycyjnych wydał blisko 100 mln zł (dane cennikowe; źródło: Kantar). Dla Renault w Polsce pracują reklamowo m.in. agencja Publicis i dom mediowy OMD.

Maciej Burlikowski 1755 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.