Orlen przejmie 65% akcji Ruchu
Dzięki temu podwoi liczbę punktów sprzedaży. W salonikach Ruchu pojawi się gastronomia.
Orlen, jako wiodący akcjonariusz Ruchu, zamierza w oparciu o sieć kiosków i saloników prasowych Ruchu rozwijać sprzedaż detaliczną i wprowadzić tam sprzedaż gastronomii.
Ruch zarządza siecią ok. 1,8 tys. punktów generujących rocznie obroty 870 mln zł. Kolportaż Ruchu dociera natomiast do ok. 20 tys. punktów, dając przychody na poziomie ok. 500 mln zł. Firma ma 13 centrów logistycznych i jeden magazyn centralny. Dla porównania firma Kolporter, która według danych Izby Wydawców Prasy jest największym w kraju dystrybutorem prasy, zarządza siecią ok. 800 saloników prasowych, w 2018 r. jej przychody wyniosły 1,4 mld zł, z kolei firma Lagardere zarządza ok. 650 punktami InMedio, Relay i 1 Minute.
Orlen ma w kraju 1,8 tys. stacji paliw. Firma twierdzi, że wobec trendu stagnacji w konsumpcji paliw to właśnie detaliczna sprzedaż pozapaliwowa stanowi perspektywiczny kierunek rozwoju, a przejęcie sieci Ruchu to korzyści w postaci poszerzenia bazy klientów, zapewnienia szerszej oferty i dostępności oraz synergii zakupów towarów i usług.
Plan rozwoju Ruchu opiera się na dwóch kluczowych założeniach: rozwoju nowoczesnej sprzedaży artykułów FMCG oraz rozwoju usług kurierskich.

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.