Złoto INMA Global Media Awards 2020 dla Gazeta.pl za projekt Ostatni "Twój Weekend" [wideo]

Srebrem nagrodzono kampanię portalu Noizz.pl Arka 2.0, wyróżniono też akcję Onetu #zostajewdomu.

Portal Gazeta.pl oraz partnerzy projektu BNP Paribas, Mastercard i agencja VMLY&R Poland otrzymali główną nagrodę w kategorii „Najlepsza kampania społeczna i PR” w prestiżowym konkursie INMA Global Media Awards 2020. Jest to już kolejna nagroda dla Ostatniego „Twojego Weekendu” – najbardziej nagradzanego projektu medialnego w Polsce w historii. Ogłoszenie wyników przez organizatora the International News Media Association (INMA) odbyło się 2 czerwca podczas pierwszej w historii transmisji online na INMA.org i innych platformach.

– Ta nagroda bardzo cieszy, ale przede wszystkim po raz kolejny potwierdza, że dziś media to nie tylko dostarczyciele informacji czy opinii, ale też, wraz z partnerami z innych branż, ośrodki aktywizmu zmieniającego świat. Nie zawsze to będzie aż tak efektowne, jak Ostatni „Twój Weekend”. Czasami, jak podczas pandemii, będziemy zbierać na respirator dla lokalnego szpitala lub wspierać samotnych seniorów. Tak zachowują się dziś zaangażowane marki, a Gazeta.pl jest jedną z nich – mówi Rafał Madajczak, dyrektor kreatywny Gazeta.pl, wcześniej twórca "ASZdziennika".

Jury INMA Global Media Awards 2020 wybrało 185 finalistów i 32 zwycięzców spośród 922 zgłoszeń przesłanych do konkursu przez 262 wydawców z 44 krajów. Ostatni „Twój Weekend” jako jedyny wśród 3 finałowych projektów z Polski otrzymał pierwszą nagrodę w swojej kategorii.

„Twój Weekend” był najdłużej ukazującym się w Polsce magazynem erotycznym. Gdy w serwisie Allegro ukazało się ogłoszenie o sprzedaży tego tytułu, zespół portalu Gazeta.pl wraz z partnerami zdecydował się go kupić, aby symbolicznie zamknąć pismo i pokazać, że nikt więcej nie powinien czerpać wiedzy o kobietach, partnerstwie, seksie i relacjach z takich magazynów. Cała kampania związana z wydaniem Ostatniego „Twojego Weekendu” miała również sprowokować do dyskusji m.in. o wizerunku płci, relacjach partnerskich i równouprawnieniu. Ostatnie wydanie magazynu wypełniły, w nawiązaniu do oryginalnego układu pisma i nazw rubryk, treści promujące równość praw i szans obu płci.

Ostatni „Twój Weekend” otrzymał m.in. Grand Prix w kategorii Glass: The Lion for Change i Tytanowego Lwa na festiwalu Cannes Lions, Grand Prix oraz cztery złote nagrody w międzynarodowym konkursie Andy Awards 2020, złoto w konkursie Epica Awards, dwie brązowe statuetki na festiwalu London International Awards, Grand Prix w kategorii print oraz Srebrne Bębny w kategoriach social good i content w zeszłorocznej edycji konkursu Golden Drum. Zdobył też złoto w kategorii Redesigned Products w konkursie Print Innovation Awards 2019 i Grand Prix w kategorii Media Cut – Alternative na festiwalu Gerety Awards 2019. Ostatnio wyróżniony został złotem i srebrem w krajowym konkursie Innovation 2020.

W tegorocznej edycji INMA Global Media Awards wysoko oceniono także kampanię portalu Noizz.pl Arka 2.0 przygotowaną przez agencję VMLY&R we współpracy z BNP Paribas oraz Centrum Nauki Kopernik. Zajęła ona drugie miejsce w w tej samej kategorii co projekt Gazeta.pl. W październiku 2019 r. Noizz.pl  wysłał w przestrzeń kosmiczną z dachu Centrum Nauki Kopernik w Warszawie, za pomocą specjalnie skonstruowanej w tym celu anteny, sygnał radiowy z zakodowanym DNA zagrożonych gatunków zwierząt. Celem inicjatywy portalu należącego do Ringer Axel Springer Polska było zwrócenie uwagi na problem zmian klimatycznych, które mają bezpośredni wpływ na zmniejszającą się liczbę gatunków zwierząt na Ziemi.

Akcja portalu Onet #zostajewdomu zajęła natomiast 3. miejsce w kategorii "Najlepsza inicjatywa w odpowiedzi na COVID-19", w której wyróżniono ważne społecznie projekty medialne związane z pandemią koronawirusa. W ramach nagrodzonej przez INMA akcji Onet.pl uruchomił podstronę serwisu, na której oprócz zweryfikowanych informacji dotyczących pandemii koronawirusa czytelnicy mogli znaleźć m.in. pomysły na spędzanie czasu w domu i wywiady z ekspertami, tłumaczącymi trudną i zmieniającą się z dnia na dzień rzeczywistość. Projekt obejmował także program poradnikowy Małgorzaty Ohme „#zostajewdomu z Onet”.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.