Marks & Spencer wraca do Polski
Niebawem produkty spożywcze brytyjskiego detalisty znajdą się w ofercie sklepu internetowego Frisco.pl.
- To dla nas niezwykle ważne, aby oferta Frisco.pl dawała możliwość dużego wyboru marek w najpopularniejszych kategoriach produktów, ale również dostęp do unikalnego asortymentu, niespotykanego w ofercie standardowych sklepów. W pierwszym etapie zaproponowaliśmy więc naszym klientom możliwość zamawiania świeżych produktów od lokalnych dostawców. Teraz czas na kultowe smaki Marks & Spencer - powiedział Jacek Palec, prezes Frisco.pl.
Marks & Spencer to rodzinna firma, która powstała w 1884 r. w Yorkshire w Wielkiej Brytanii. Słynie z wysokiej jakości produktów własnych oferowanych w ponad 60 krajach na całym świecie. Na polskim rynku pojawiła się w 1999 roku. W naszym kraju miała 11 sklepów z odzieżą i artykułami spożywczymi, m.in. w Warszawie (flagowy salon w Domach Centrum przy ul. Marszałkowskiej), Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu i Gdyni. Dostępne w delikatesach Marks & Spencer smaki zarówno brytyjskie, jak i z całego świata, cieszyły się dużą popularnością, jednak oferta odzieżowa nie wytrzymała konkurencji ze strony takich sieci fast fashion jak Zara czy H&M. Wszystkie sklepy sieci w Polsce zostały zamknięte w 2017 r. (ostatni z końcem lipca tego roku). Równocześnie sieć wycofała się z wielu innych krajów w tym Estonii, Węgier, Litwy, Słowacji, Rumunii, Holandii i Belgii.
Frisco.pl to sklep internetowy dostarczający żywność na terenie aglomeracji warszawskiej. Od 2014 r. strategicznym akcjonariuszem firmy jest grupa kapitałowa Eurocash, która wkrótce obejmie 100 proc. udziałów w spółce (obecnie ma 44 proc.).
Na zdjęciu z maja 2015 r. ówczesny flagowy sklep Marks & Spencer przy ul. Marszałkowskiej w Warszawie.