"Rzeczpospolita" świętuje 100-lecie [wideo]

Jubileuszowa kampania wizerunkowa prowadzona jest pod hasłem "Wszystkie strony w dyskusji".

Dziennik "Rzeczpospolita", wydawany przez Gremi Media SA, świętuje stulecie. Obchody jubileuszu są zaplanowane na cały rok, a towarzyszy im kampania wizerunkowa realizowana pod hasłem "Wszystkie strony w dyskusji". 

Pierwszy numer "Rzeczpospolitej" ukazał się 15 czerwca 1920 roku. Gazetę ufundował Ignacy Jan Paderewski.
W jubileuszowym wydaniu gazety  przypomniano najważniejsze wydarzenia z historii "Rzeczpospolitej" oraz teksty wybitnych intelektualistów (m.in. Stefana Żeromskiego i Czesława Miłosza). 

– W ten sposób nawiązujemy do najważniejszych wartości, które towarzyszą dziennikarzom "Rzeczpospolitej" od samego początku: obiektywizmu i pokazywania rzeczywistości z wielu perspektyw – mówi Cezary Piernikowski, dyrektor działu marketingu.

W wizerunkowym spocie w symboliczny sposób główną rolę odgrywają strony "Rzeczpospolitej" -  na łamach których od stu lat toczy się dyskusja o najważniejszych wydarzeniach w kraju i na świecie. Spot rozpoczynają słowa Józefa Teodorowicza, arcybiskupa lwowskiego obrządku ormiańskiego i polskiego patrioty, wypowiedziane podczas poświęcenia redakcji 14 czerwca 1920 roku. 

Działania marketingowe obejmują m. in. kampanię w mediach własnych wydawcy ("Rzeczpospolita", "Parkiet"), telewizji (TVN, Polsat), radio (RMF FM, Radio Zet),VoD (Ipla, Player) na portalu Interia.pl oraz nośnikach outdoorowych (Cityboard). Na stronie 100lat.rp.pl znajdują się materiały i informacje o projektach stulecia. W części multimedialnej opublikowano m.in. nagranie z udziałem redaktora naczelnego, Bogusława Chraboty. Za koncepcję, realizację oraz dobór mediów odpowiada dział marketingu Gremi Media.

- Kampania stulecia to dla nas najważniejsze wydarzenie roku i nie mogło zabraknąć akcji specjalnych. 15 czerwca na ulicach Warszawy można spotkać tradycyjnych gazeciarzy rozdających wydanie jubileuszowe. Zaplanowaliśmy też limitowaną dystrybucję dwóch wyjątkowych egzemplarzy dziennika: pierwszego wydania z 1920 roku oraz jubileuszowego z 15 czerwca 2020 – dodaje Cezary Piernikowski, dyrektor działu marketingu. 

Inne jubileuszowe projekty to m.in. ranking "Najważniejsze firmy dla Polski", cykle redakcyjne "Kobiety stulecia" oraz "Innowacje stulecia". W ramach partnerstwa "Rzeczpospolitej" i Poczty Polskiej wyemitowano specjalny znaczek pocztowy honorujący stulecie. Projekt został wyłoniony w konkursie i będzie dostępny w limitowanej edycji od 15 czerwca. W Operze Krakowskiej planowane jest także wystawienie "Manru", jedynej opery Ignacego Jana Paderewskiego.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.