Tomasz Suchański przewodniczącym jury Effie 2020

SAR przedstawił skład jury tegorocznej edycji konkursu.

Przewodniczącym jury konkursu Effie został w tym roku Tomasz Suchański (na zdjęciu), od marca 2016 r. prezes zarządu i dyrektor generalny Żabka Polska, który przez ponad 18 lat pracował dla różnych spółek grupy Jeronimo Martins. Suchański okieruje pracami prawie 150-osobowego zespołu ze wsparciem ośmiu przewodniczących grup jurorskich. Będzie także kierował pracami 9. grupy jurorskiej oceniającej zgłoszenia w kategorii Marketing & business solutions.

W jury zasiadają reprezentanci reklamodawców w randze prezesów, dyrektorów marketingu oraz brand managerów, a także przedstawiciele mediów, agencji komunikacyjnych, pracownicy instytutów badawczych i niezależni branżowi eksperci. Wyboru składu jury spośród 300 kandydatur dokonał komitet organizacyjny konkursu poprzez głosowanie online (wyłaniając short-listę), a następnie w formie dyskusji. Po zatwierdzeniu prawie 150-osobowego składu jurorzy zostali przydzieleni do poszczególnych grup jurorskich:

Grupa 1.  Napoje alkoholowe; Napoje bezalkoholowe; Żywność – przewodnicząca Izabela Głodek, CMO, The Coca-Cola Company


Grupa 2. Dobra konsumpcyjne; Leki i suplementy diety; Uroda i pielęgnacja – przewodniczący Grzegorz Haraziński, category director CEE, GlaxoSmithKline


Grupa 3. Brand experience; Kultura i rozrywka; Smart budget – przewodnicząca Olga Korolec, CMO & Group sustainability director, Ringier Axel Springer Polska


Grupa 4. Finanse; Ubezpieczenia i inwestycje; Business-to-business – przewodnicząca Katarzyna Jezierska, head of marketing CEE, Visa

Grupa 5. Branded content; Motoryzacja; Usługi – przewodniczący Jakub Eichelberger, deputy managing director, DDB

Grupa 6. Performance marketing; Retail/Kanały sprzedaży; Tech Driven – przewodniczący Tadeusz Żórawski, global strategy director, Molecular BBDO

Grupa 7. Launch/relaunch; Long term marketing excellence; React & sustain – przewodnicząca Inga Songin, marketing director Poland & EE, Reckitt Benckiser Health

Grupa 8. Positive change: CSR, Edukacja społeczna i pro bono; PR-Led i employer branding – przewodniczący  Wojciech Putrzyński, CEO, Change Serviceplan

Pełny skład jury na stronie Effie Awards

Przebieg obrad: koniec czerwca – briefing członków jury dotyczący procedur, zasad i kryteriów oceny; druga połowa sierpnia – przegląd zgłoszonych projektów przez jury na platformie online; wrzesień – okres obrad jury: zatwierdzanie nominacji i ocena indywidualna.

Wszystko odbywa się przy wsparciu firmy prawniczej LSW, która nadzoruje proces oraz na podstawie średniej ważonej ocen, po zastosowaniu algorytmu, uzyskuje listę prac, które danego roku otrzymają Effie. Po głównym głosowaniu przewodniczący grup jurorskich wraz z przewodniczącym jury na specjalnym posiedzeniu wybierają laureata grand prix spośród kampanii nagrodzonych Złotym Effie (z wyłączeniem kategorii Marketing & business solutions oraz Positive change).

Celem konkursu Effie jest wyłonienie i nagrodzenie najskuteczniejszych kampanii i rozwiązań marketingowych, których efektywność jest mierzona poprzez porównanie celów biznesowych postawionych przed kampanią/projektem z wynikami uzyskanymi po realizacji. Do konkursu można zgłaszać wyłącznie kampanie i rozwiązania, które były realizowane od 1 stycznia 2019 do 31 marca 2020 r. lub do 30 czerwca 2020 r. w przypadku kategorii React & sustain. Zgłoszenia na konkurs w tym roku można nadsyłać do 24 lipca, a w kategorii React & sustain do 31 lipca.
 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.