Spoty ING i Rossmanna na czele YouTube Ads Leaderboard w kwietniu i maju [wideo]

W zestawieniu najpopularniejszych spotów dominują nawiązania do tematyki bezpieczeństwa i pandemii koronawirusa.

Pierwsze miejsce w kwietniowym YouTube Ads Leaderboard zajęło wideo ING Banku Śląskiego "#zdalnidopomocy- pomagaj starszym zdalnie ogarnąć finanse" z udziałem influencerów reZigiusza, Naruciaka, Poszukiwacza, Kasi Gandor, Adrianny Skon, Aleksandry Żuraw i Sylwii Lipki. Ten film obejrzało od połowy kwietnia br. ponad 6 milionów użytkowników YouTube. Za spot odpowiadała kreatywnie agencja Gong, a planowaniem i zakupem mediów zajął się MullenLowe. Na drugim miejscu znalazło się wideo informacyjne Kancelarii Premiera związane z pandemią, a na trzecim spot reklamujący dostęp do Amazon Prime Video dla abonentów Play z udziałem Kuby Wojewódzkiego i Andrzeja Grabowskiego. (Plej / Mediacom).

Na szczyt majowego zestawienia trafił spot Rossmanna, w którym sieć drogeryjna ogłasza start sezonu wiosna/lato 2020. Także ta reklama nawiązuje do epidemii COVID-19, gdyż opowiada o możliwościach odkrywania nowych produktów bez wychodzenia z domu podczas e-zakupów. Spot zamieszczony 1 maja br. zyskał do tej pory ponad 8 milionów odsłon. Za reklamę odpowiadają agencje Fat Baby i Touchideas, produkcją zajęło się studio Papaya Films. Drugie miejsce zajął McDonald's z wideo "Wszystko w naszych rękach!", w którym pracownicy sieci fast food prezentują metodę skutecznego mycia rąk, tańcząc w rytm wpadającej w ucho melodii. Spot przygotowała agencja DDB Warszawa, a zakupem mediów zajęło się OMD. Podium zamyka spot Avonu. W majowym rankingu, w związku z toczącą się kampanią wyborczą pojawił się też na piątym miejscu spot jednego z kandydatów na urząd Prezydenta RP Szymona Hołowni "Pierwsza Obywatelka".

YouTube Ads Leaderboard to comiesięczny, przygotowywany przez polski zespół YouTube, ranking spotów reklamowych najchętniej oglądanych na platformie, ustalany w oparciu o algorytm uwzględniający parametry zaangażowania widowni (czas oglądania, liczbę polubień i udostępnień filmu), liczbę obejrzeń oraz to, jaka część filmu została obejrzana.

Paweł Piasecki 422 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.