Mediaplus: co piąty digital native ogląda telewizję na smartfonie

Prawie połowa generacji Z i 36% generacji Y "przełącza" się na smartfony, laptopy i tablety podczas przerw reklamowych.

Mediaplus Warsaw udostępnił raport na temat konsumpcji mediów przez tak zwanych digital natives – pokolenia Y i Z - przygotowany przez Mediaplus Strategist Insights (międzynarodowy zespół strategiczny Mediaplus Serviceplan) we współpracy z Instytutem Badawczym Facit Research.

Z badania wynika, że około 29% respondentów wybiera połączenie telewizji linearnej i serwisów streamingowych, a jedna piąta badanych używa tylko usługi SVoD. Fani TV stanowili zaskakująco mało, bo zaledwie około 9% digitalowych użytkowników. Prawie połowa generacji Z (i 36% generacji Y) "przełącza" się na smartfony, laptopy i tablety podczas przerw reklamowych. 15% internautów deklaruje też, że zdarza im się szukać dodatkowych informacji o markach, które widzą na pierwszym ekranie (czyli w telewizji). Tylko 17% generacji Z i 21% generacji Y przełącza program podczas reklam. Już co piąty użytkownik ogląda telewizję na małym ekranie swojego smartfona.

W świetle przeprowadzonego badania zasadnicza różnica między dwoma grupami dotyczy ekspresji w social mediach i platform, z których korzystają. Młodsze pokolenie Z stawia na Snapchata i Instagram, gdzie relacjonuje swoje życie bez obawy przed utratą prywatności. Generacja Z preferuje Facebooka i Instagram, gdzie kontaktuje się ze swoją interaktywną siecią na własnych warunkach, bardziej pasywnie, częściej konsumując przekaz, niż go tworząc. Obie grupy deklarują niską tolerancję wobec reklam na platformach płatnych. Konsumenci akceptują przekaz sprzedażowy tylko na pasku przy menu strony.

W badaniu wzięło udział 1630 użytkowników mediów cyfrowych w przedziale wiekowym od 16 do 29 lat.

Maciej Florek 2151 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.