Wavemaker: Skłonność do cord-cuttingu nie rośnie

Widzowie są najbardziej skłonni płacić operatorom za kanał National Geographic. Netflix umacnia status love brand.

Co czwarty klient operatorów płatnej TV rozważał w ciągu ostatniego roku cord-cutting (pozbycie się abonamentu w kablówce bądź platformie cyfrowej), pokazuje Projekt Cyfrowizja V, cykliczne badanie Wavemaker. Odsetek ten nie powiększył się względem ostatnich lat, podobnie jak odsetek gospodarstw płacących za telewizję.

Wielkość płaconego abonamentu telewizyjnego nie ma dużego wpływu na skłonność do rezygnacji. Głównym powodem rozważania rezygnacji okazuje się kwestia ceny usługi u operatora kablowego. Wśród potencjalnych cord-cutterów rośnie też przekonanie, że płatne telewizje oferują zbyt mało ciekawych programów. Coraz częściej wskazują internet jako alternatywne źródła ciekawych treści wideo.  

Ranking kanałów, które trzymają klientów przy usłudze płatnej TV, otwiera w tegorocznej edycji badania National Geographic, za którym plasują się HBO i Discovery. Podobnie wygląda ranking potencjalnych cord-cutterów, a więc "newralgicznych" klientów operatorów płatnej telewizji.

O ile odsetek potencjalnych cord-cutterów prezentuje się stabilnie, wyraźnie wzrósł w stosunku do poprzedniej edycji Projektu Cyfrowizja odsetek osób rozważających zakup kablówki lub satelity. Powiększył się on z 14% do 21% Na ten efekt mógł wpłynąć zarówno okres realizacji Projektu Cyfrowizja V (pierwsza połowa marca, a więc początek lockdownu, który zamknął ludzi w domach przed telewizorami), jak i uatrakcyjnianie ofert operatorów.



Zainteresowani zakupem płatnej TV najczęściej byli mieszkańcy wsi i osoby w wieku 35-44 lata. Uważają, że w bezpłatnej TV jest za mało kanałów, za to dostrzegają atrakcyjne oferty operatorów kablówek i platform.

W Projekcie Cyfrowizja V agencja Wavemaker testowała też scenariusz, w którym abonenci płatnej TV jednocześnie subskrybujący Netfliksa (największy serwis SVOD) muszą wybrać tylko jeden abonament. Z roku na rok rósł odsetek tych, którzy twierdzili, że zostawiliby sobie subskrypcję Netfliksa, by w 2020 r. osiągnąć aż 60%. Dla połowy takich osób ważnym argumentem jest to, że serwis nie emituje reklam.

Projekt Cyfrowizja V agencja Wavemaker realizowała na próbie 1.5 tys. respondentów w wieku 16+, metodą wywiadów internetowych.

Maciej Florek 2155 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.