Pinterest z nowymi rozwiązaniami reklamowymi

Kampanię produktową można targetować pod kątem płci, wieku, lokalizacji, języka czy urządzenia.

Pinterest, serwis będący zarazem medium społecznościowym, jak i zbiorem oraz wyszukiwarką treści wizualnych, udostępnił polskim sprzedawcom możliwość wgrywania całych katalogów produktów, które następnie prezentowane są użytkownikom w formie pinów. Dzięki dodaniu tagu Pinteresta do strony internetowej sklepu oraz odpowiedniemu sformatowaniu katalogów piny te poza nazwą i opisem produktu zawierają informacje o jego cenie i dostępności. Dane aktualizowane są automatycznie co 24 godziny. Takie piny można dystrybuować organicznie, łączyć w grupy, a od niedawna również promować za pośrednictwem reklam produktowych.

Kampanię produktową można targetować pod kątem płci, wieku, lokalizacji, języka czy urządzenia, z którego korzysta użytkownik. Nie potrzeba natomiast dodawać słów kluczowych czy zainteresowań odbiorcy, ponieważ Pinterest zrobi to automatycznie. Platforma pozwala również na dynamiczne retargetowanie reklam produktowych.

Pinterest został stworzony w marcu 2010 roku przez Bena Silbermanna, Paula Sciarrę i Evana Sharpa. W grudniu 2013 roku, po 3 latach od amerykańskiej premiery serwisu, została udostępniona jego wersja w języku polskim. Aktualnie Pinterest udostępnia 27 wersji językowych, a globalna liczba użytkowników sięga 300 milionów. Około dwóch trzecich użytkowników w skali globalnej to kobiety, w tym najliczniejsza grupa to kobiety w wieku 40­-54 lata. Według danych Gemius/PBI z marca br. Pinterest miał w Polsce 4,37 miliona użytkowników.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.