Sprzedaż w sklepach internetowych dwa razy wyższa niż rok temu

Według danych platformy Shoper w czerwcu br. sklepy internetowe odnotowały sprzedaż o 110% większą niż w czerwcu 2019 r.

Znacznie większe wzrosty niż średnia dla branży e-commerce zanotowały internetowe sklepy spożywcze. W kwietniu klienci sklepów Shoper kupowali artykuły spożywcze online niemal pięciokrotnie częściej niż rok wcześniej. W czerwcu skala wzrostu była niższa, jednak nadal w sklepach z asortymentem spożywczym (kategoria delikatesy) wzrost wyniósł 181% w porównaniu z czerwcem 2019 r.

Podobny wzrost liczby transakcji (o 167%) odnotowały sklepy z kategorii komputery. Za ten wynik odpowiadają przede wszystkim akcesoria - słuchawki, domowe routery wi-fi i dyski przenośne. Wzrosty w innych kategoriach wyglądały następująco: akcesoria i upominki - 128%, dzieci - 96%, dom i ogród - 94%, książki i multimedia - 93%.

Może to być sygnał, że trendy zakupowe zapoczątkowane w okresie pandemii COVID-19 utrzymają się na dłużej. - Wszystko wskazuje na to, że kilka wiosennych tygodni zmieniło nawyki zakupowe Polaków. Osoby, które wcześniej nie kupowały w sieci wcale lub robiły to sporadycznie, stały się stałymi klientami sklepów internetowych i pozostają nimi mimo zniesienia większości zakazów - zauważa Oliwia Tomalik, marketing manager Shoper.

Platforma Shoper (do 2015 r. znana pod nazwą iStore) jest flagowym produktem spóki Dreamcommerce. W lutym 2020 r. z platformy korzystało ponad 13 tys. sklepów internetowych.

Paweł Piasecki 438 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.