Canal+ robi krok w kierunku GPW

Spółka złożyła prospekt emisyjny.

Firma ITI Neovision SA, operator platformy telewizji satelitarnej Canal+, zmienia oficjalnie nazwę na Canal+ Polska SA i robi krok w kierunku debiutu na Giełdzie Papierów Wartościowych (GPW) w Warszawie. Spółka złożyła do Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) tzw. prospekt emisyjny, który KNF musi zatwierdzić przed dopuszczeniem do publicznej sprzedaży akcji (IPO).

O wynikach finansowych i operacyjnych tego drugiego po Cyfrowym Polsacie dostawcy telewizji satelitarnej w kraju, a także nadawcy programów telewizyjnych pisaliśmy tutaj.

Canal+ Polska podaje, że świadczy usługi płatnej telewizji w Polsce dla ok. 2,7 mln abonentów.

Akcjonariuszami Canal+ Polska są: francuska grupa telewizyjna Groupe Canal+ (51% akcji), polski TVN Media (32%) oraz zarejestrowana w Holandii spółka LGI Global Ventures Holding BV (17%), należąca do amerykańskiego koncernu Liberty Global, właściciela drugiej największej w Polsce sieci telewizji kablowej UPC Polska. Swoje akcje w ramach publicznej oferty chciałyby sprzedać właśnie TVN i LGI (Liberty). Spółka zastrzega jednocześnie, że jej akcjonariusze nie podjęli jeszcze ostatecznej decyzji co do przeprowadzenia oferty publicznej.

Groupe Canal+, należąca do francuskiego koncernu mediowego Vivendi, zapowiedziała, że niezależnie od ostatecznej decyzji dotyczącej oferty publicznej zamierza pozostać strategicznym akcjonariuszem Canal+ Polska.

Maciej Burlikowski 1755 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.