Ponownie rusza kampania przeciw sieci Subway

Fundacja Alberta Schweitzera wraz z Open Wing Alliance domagają się poprawy warunków chowu kurcząt, których mięso sprzedawane jest w produktach Subwaya.

Ogólnoeuropejska kampania, rozpoczęta w grudniu 2019 r., została wstrzymana na kilka miesięcy w związku z pandemią koronawirusa. W tym czasie organizacje prowadziły rozmowy z europejskim zarządem restauracji Subway, bezskutecznie usiłując osiągnąć porozumienie.

– W marcu wstrzymaliśmy naszą kampanię przeciwko sieci Subway, nie chcąc narażać nikogo na większe ryzyko infekcji i chcąc uniknąć pogarszania się niestabilnej sytuacji ekonomicznej franczyzobiorców. Jednakże biorąc pod uwagę to, iż branża gastronomiczna była w stanie wznowić swoją działalność w wielu częściach Europy, a Subway ma ugruntowaną pozycję w zakresie łańcucha dostaw, postanowiliśmy wznowić naszą kampanię. Nie pozwolimy się uciszyć i będziemy dążyć do podtrzymania presji, ponieważ kurczęta sprzedawane przez sieć Subway w Europie cierpią nieprzerwanie – mówi Karolina Kunda-Kuwieckij, communication & campaigns manager w Fundacji Alberta Schweitzera.

W dniach 22-29 lipca organizowany jest ogólnoeuropejski tydzień protestów online na różnych platformach mediów społecznościowych. Tym razem kampania nie będzie skierowana bezpośrednio do właścicieli restauracji, lecz do europejskich biur Subwaya.

Open Wing Alliance domaga się od sieci kanapkowej wdrożenia wyższych standardów dobrostanu zwierząt dla brojlerów, kurcząt hodowanych na mięso, w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Wzywa Subwaya do dołączenia do ponad 300 firm na świecie, które przyjęły Europejskie Zobowiązanie na rzecz Kurcząt (European Chicken Commitment). Od grudnia 2019 r. petycję organizacji prozwierzęcych w sprawie poprawy losu kurcząt podpisało prawie 170 tys. osób. Subway zgodził się na wdrożenie wyższych standardów chowu brojlerów w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie już w 2017 r.

Misją Fundacji Alberta Schweitzera, organizacji z siedzibą w Warszawie, jest doprowadzenie do zakończenia chowu przemysłowego zwierząt oraz popularyzacja diety roślinnej. Swoje cele Fundacja realizuje poprzez kampanie takie jak "Polska bez klatek", "Tydzień na weganie" czy "Głos dla karpi". Została dwukrotnie wyróżniona przez Animal Charity Evaluators jako jedna z czterech najskuteczniejszych organizacji zwierzęcych na świecie.

Paweł Piasecki 1017 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.