Spotify podpisuje globalną umowę licencyjną z Universal Music Group

Umowa jest wieloletnia i obejmuje nie tylko udostępnienie katalogu UMG w streamingu, ale też współpracę przy rozwoju przyszłych produktów Spotify.

Umowa wprowadza Universal Music Group (UMG) na „dwustronny rynek” Spotify - termin, którego CEO szwedzkiej firmy Daniel Ek używa do opisania jej strategii. Plan polega na generowaniu przychodów nie tylko z abonentów serwisu i reklam, ale także z artystów i wytwórni, którzy płacą za narzędzia umożliwiające skuteczne docieranie do fanów muzyki. W tym roku Spotify wprowadziło Marquee - narzędzie do promowania nowych nagrań, które wyświetla użytkownikom serwisu pełnoekranowe, sponsorowane rekomendacje.
 
Według danych z końca marca br. Spotify - największa na świecie platforma streamingu muzyki i podcastów - ma 130 milionów abonentów płatnej usługi Premium i 286 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. Na platformie dostępnej w 92 krajach na świecie użytkownicy mogą słuchać ponad 50 milionów utworów. Od uruchomienia Spotify w 2008 r. serwis wypłacił właścicielom praw ponad 15 miliardów euro.
 
UMG należy w 90 proc. do francuskiego koncernu mediowego Vivendi, a w 10% do chińskiego Tencenta. Dysponuje prawami do nagrań z katalogów tak znanych wytwórni jak EMI, Island, Verve, Decca, Deutsche Grammophon i wielu innych.
Paweł Piasecki 608 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.