Amerykańscy konsumenci mają coraz więcej subskrypcji cyfrowych, ale są też przytłoczeni ich liczbą

To jeden z wniosków z 14. edycji raportu Deloitte "Digital media trends", omawiającego postawy amerykańskich konsumentów korzystających z usług cyfrowych.

Badanie, na którym opiera się raport firmy doradczej Deloitte "Digital media trends", przeprowadzono na grupie ponad 2 tys. konsumentów w Stanach Zjednoczonych w dwóch okresach: przed pandemią COVID-19 (grudzień 2019 – styczeń 2020) oraz w trakcie pandemii w maju 2020 r.

Jeszcze przed pandemią COVID-19 amerykańscy użytkownicy subskrybowali średnio 12 usług cyfrowych z branży mediów i rozrywki. Obecnie 80% gospodarstw domowych w Stanach Zjednoczonych subskrybuje co najmniej jeden płatny serwis wideo w porównaniu z 73% przed wybuchem pandemii. 25% ankietowanych konsumentów planuje zasubskrybowanie co najmniej jednej nowej usługi w nadchodzącym roku – 42% z tej grupy to milenialsi (24-37 lat). Zarazem jednak 40% ankietowanych zadeklarowało, że czuje przytłoczenie liczbą subskrypcji. 17% zrezygnowało z jakiejś usługi od wybuchu epidemii koronawirusa, przy czym dla co trzeciej z tych osób (36%) powodem były koszty. Eksperci Deloitte zauważają też, że konsumenci coraz częściej migrują pomiędzy poszczególnymi platformami.

Większość badanych chce bezpłatnych usług streamingowych wideo wspieranych reklamami – podczas pandemii 47% stwierdziło, że korzysta z co najmniej jednej takiej usługi. Dostęp do tańszych, wspieranych reklamami usług chce mieć prawie dwie trzecie badanych (wzrost z 62% przed pandemią do 65% w jej trakcie).

Od początku pandemii wzrosło wyraźnie wśród Amerykanów zainteresowanie grami wideo. 48% uczestniczyło w jakiejś formie aktywności związanej z grami, a 34% zadeklarowało, że o wiele częściej wybiera grę wideo jako sposób na spędzenie czasu z rodziną. 7% wykupiło abonament na gry wideo po raz pierwszy właśnie w czasie pandemii.

Badanie pokazało też, że amerykańscy konsumenci aktywnie poszukują nowych treści. 44% zadeklarowało, że zasubskrybowało nową usługę streamingową, by oglądać nowe, oryginalne treści niedostępne nigdzie indziej. 38% spróbowało nowej aktywności cyfrowej od początku pandemii.

Paweł Piasecki 531 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.