Canalys: Xiaomi i Samsung na pierwszym miejscu w Polsce

Obie marki mają takie same udziały, ale XIaomi dynamicznie rośnie, a Samsung powoli spada.

Firma Canalys zaprezentowała dane o europejskim i polskim rynku smartfonów w drugim kwartale br. Na naszym rynku liderem pod względem ilości sprzedaży jest Xiaomi z udziałem 27% i wzrostem 88% rok do roku, Takie same udziały ma Samsung, ale zanotował spadek o 14%. Kolejne pozycje zajmują: Huawei, Apple i  Lenovo (marka Motorola). Huawei notował jednak wyraźne spadki - 43%, a  Apple - wzrost o ponad 100%. Na wyniki Huawei mogło mieć wpływ, przynajmniej przejściowo, zamieszanie związane z amerykańskimi sankcjami i rezygnacja z dostępu do sklepu z aplikacjami Google Play w nowych smartfonach. Zamiast tego Huawei promuje swój własny sklep z aplikacjami. Ze spadków Huawei korzystają widocznie Xiaomi i Apple (chociaż w dwóch różnych segmentach), bo Huawei oferuje smartfony zarówno w cenach przystępnych, jak i w segmencie premium. 

W maju prezentowaliśmy dane  z innej firmy badawczej - IDC - o rynku smartfonów, za pierwszy kwartał 2020. IDC wyliczyło wówczas, że Xiaomi ma 31,6% rynku, Huawei 26,8, a Samsung 22,3 (dane ilościowe).

Z kolei pod koniec lipca informowaliśmy, że Xiaomi, które nie prowadziło dotąd klasycznych działań reklamowych, prowadzi przetarg na media. 

 

Tomasz Wygnański 710 Artykuły

W MMP prawie od 20 lat pisze o marketerach i strategiach marketingowych, a także o detalistach, BTL, digitalu i badaniach. Właściciel 8- kilogramowego kota.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.