Instagram Reels chce powtórzyć sukces TikToka

Wśród marek testujących nowe narzędzie są Dunkin Donuts, Maybelline, Red Bull, Louis Vuitton i Sephora.

Instagram Reels pozwala - podobnie jak TikTok - podkładać muzykę pod krótkie, trwające do 15 sekund, filmiki, a także edytować materiał przy pomocy różnych filtrów i naklejek. W wideo Maybelline, jednej z marek testujących Reels, wystąpiła modelka i influencerka Nikkie De Jager, znana na Instagramie jako NikkieTutorials.

Według deklaracji aplikacji należącej do Facebooka Reels jest wprowadzane na ponad 50 rynkach na świecie, w tym amerykańskim. Data premiery na polskim rynku jest na razie nieznana.

To już kolejne narzędzie w Instagramie "sklonowane" przez Facebooka po sukcesie odniesionym przez konkurenta - Instagram Stories (Relacje) oparto na Snapchacie. Powodzenie Reels zależy głównie od tego, na ile zdoła przyciągnąć młodych twórców oferujących atrakcyjne treści dla użytkowników. Warto zwrócić uwagę, że TikTok należący do chińskiej firmy ByteDance poszerza obecnie swoją bazę odbiorców. Początkowo był domeną pokolenia Z, dziś coraz bardziej przyciąga także milenialsów, a nawet odbiorców z pokolenia X.

7 sierpnia, po ogłoszeniu dzień wcześniej debiutu Reels, wartość akcji Facebooka wzrosła o 6%, windując osobisty majątek Marka Zuckerberga powyżej progu 100 miliardów dol. (należy do niego 13% akcji firmy). Założyciel Facebooka dołączył tym samym do Jeffa Bezosa, twórcy Amazona i Billa Gatesa, twórcy Microsoftu.

 
Paweł Piasecki 473 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.