Facebook uruchamia płatne wydarzenia na żywo

To nowe narzędzie dla firm, twórców i wydawców medialnych.

Nowa funkcja uruchomiona przez Facebooka pozwoli zarządzającym stroną w jednym miejscu stworzyć wydarzenie na żywo, ustalić cenę i pobierać opłatę za uczestnictwo, a także promować wydarzenie i prowadzić je. Będzie dostępna – początkowo na 20 rynkach, w tym w Polsce – w Facebook Live podczas tworzenia transmisji na żywo oraz w Messenger Rooms. 

W ramach działań mających wspierać małe przedsiębiorstwa Facebook do końca 2020 r. nie będzie pobierać prowizji od przychodu z płatnych wydarzeń online. W przypadku transakcji online i na Androidzie w krajach, w których wprowadzono usługę Facebook Pay, małe firmy zatrzymają 100% przychodów, które wygenerują z tych wydarzeń.

Facebook spodziewa się, że wśród użytkowników nowej funkcji będą m.in. organizatorzy wykładów eksperckich, warsztatów kulinarnych, zajęć fitness, wydarzeń typu "meet and greet" czy twórcy podcastów.

Paweł Piasecki 608 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.