Finał 7. edycji Papaya Young Directors: Helena Ganjalyan i Bartosz Szpak z Grand Prix

W konkursie dla młodych reżyserów wręczono 10 nagród i wyróżnień.

Grand Prix 7. edycji międzynarodowego konkursu dla młodych reżyserów Papaya Young Directors otrzymali Helena Ganjalyan i Bartosz Szpak za film zrealizowany dla marki Tyskie (kadr z filmu na zdjęciu powyżej). Kreatywny duet aktorki-choreografki i kompozytora-aktora zredefiniował popularny slogan marki "Przejdźmy na Ty".

W kategorii Branded Stories przyznano dwa wyróżnienia. Pierwsze z nich trafiło do Michała Kidawy, za niezwykle udaną wizualną egzekucję oraz przyciągającą uwagę historię stworzoną dla marki Durex w filmie "Seks jak z obrazka". Drugie wyróżnienie zostało przyznane Pawłowi "Dyziowi" Włazewiczowi, twórcy spotu "Dostajemy" zrealizowanego dla marki DPD. Jury doceniło precyzyjne wykreowanie świata i oryginalne podejście do briefu. 

W kategorii Music Stories pierwsza nagroda trafiła w ręce duetu: Michała Włodarczyka i Łukasza Rucińskiego za teledysk "Transparent" zrealizowany do utworu "Ojciec i syn" Skubasa. Twórcy zabrali głos w ważnym społecznie temacie. Sześciominutowy klip, będący rozbudowaną historią, zachwycił jury dopracowanym konceptem reżyserskim i przemyślanym castingiem (w rolach głównych zobaczymy Łukasza Simlata oraz Konrada Szymańskiego). Wyróżnienie w tej kategorii otrzymała także Terézia Halamová, pochodząca ze Słowacji. Jej teledysk do utworu "Move Honey" autorstwa duetu Smolik/KEV FOX to hipnotyzująca historia trudności dorastania. 

Debiutująca w tym roku kategoria Instagram Stories składała się na dwie podkategorie – reklamową i teledyskową. W pierwszej z nich nagrodzono Katarzynę Jarecką i Jakuba Skitka. Otrzymali oni pierwszą nagrodę za film „Ciasny kadr" zrealizowany dla marki Durex, w którym wykorzystują pionowy format reklamy. Pierwszą nagrodę w kategorii Instagram Stories w podkategorii teledysk otrzymał Karol Wójcik, który w klipie do piosenki "Że jestem" Natalii Przybysz wykorzystuje technikę fotogrametrii. Oba filmy wyznaczają nowe trendy w wertykalnym opowiadaniu historii. 

Nagroda specjalna Heliografu za szczególną wrażliwość wizualną dla tandemu reżyser i autor zdjęć powędrowała do pochodzących z Ukrainy reżyserki Olgi Chernykh i autorki zdjęć Jane Bondarenko (film "Express your taste" Coca-Cola). Nagroda dla najlepszego autora zdjęć, wręczana przez Panavision, trafiła w ręce Patryka Majchrzaka, który zrealizował zdjęcia do teledysku "Czyściciele" dla zespołu Kroki do utworu "Fading all out" w reżyserii Ewy Mroczkowskiej.

– Siódma edycja była wyjątkowa pod wieloma względami – nie tylko otrzymaliśmy rekordową liczbę zgłoszeń, w tym zagranicznych, ale przede wszystkim powstałe filmy prezentowały bardzo wysoki i wyrównany poziom. Uczestnicy konkursu poruszyli ważne tematy i przedstawiali zaangażowane społecznie scenariusze, co pozwoliło nam także zobaczyć, jakie sprawy są dla nich ważne – powiedział Kacper Sawicki, executive producer Papaya Films oraz pomysłodawca konkursu Papaya Young Directors.

Do tegorocznej edycji zgłoszono ponad 1500 scenariuszy z całego świata, z których wyłoniono aż 22 zwycięskie pomysły. Twórcy nie tylko zmagali się z ograniczonym budżetem, ale także trudnościami produkcyjnymi spowodowanymi ograniczeniami związanymi z pandemią COVID-19. 

Papaya Young Directors to konkurs dla młodych reżyserów, kierowany zarówno do studentów i absolwentów szkół filmowych, jak i osób bez dyplomu. W siódmej edycji konkursu twórcy tworzyli eksplikacje reżyserskie dla marek: Allegro, Coca-Cola, Decathlon, Durex, PZU, DPD, Tyskie, Rossmann i Kayax. Partnerem kategorii Instagram Stories jest Facebook. Finał siódmej edycji Papaya Young Directors pierwszy raz w historii inicjatywy streamowany był na platformie Player.pl, a także w 13 lokalizacjach w całej Polsce. Start kolejnej, ósmej edycji konkursu, planowany jest na początek 2021 r.

Poniżej pełna lista nagrodzonych. 

Grand Prix 

Bartosz Szpak & Helena Ganjalyan "Ja" Tyskie

Kategoria Branded Stories

I nagroda 

Bartosz Szpak & Helena Ganjalyan: "Ja" Tyskie

Wyróżnienia: 

Michał Kidawa: "Seks jak z obrazka" Durex

Paweł "Dyzio" Włazewicz: "Dostajemy" DPD

Kategoria Music Stories 

I nagroda

Michał Włodarczyk & Łukasz Ruciński "Transparent": Skubas "Ojciec i syn"

Wyróżnienie 

Terézia Halamová: "Move honey" Smolik/KEV FOX

Kategoria Instagram Stories

Film reklamowy

I nagroda
Katarzyna Jarecka & Jakub Skitek: "Ciasny kadr" Durex 

Teledysk

I nagroda 
Karol Wójcicki: "Że jestem" Natalia Przybysz  

Nagrody specjalne:

Nagroda Heliograf – za szczególną wrażliwość wizualną dla tandemu reżyser & autor zdjęć

DIR Olga Chernykh

DOP Jane Bondarenko, Olga Chernykh:
"Express your taste” Coca-Cola

Nagroda Panavision – dla autora zdjęć

Patryk Majchrzak:
teledysk Kroki „Fading all out” w reżyserii Ewy Mroczkowskiej 
Katarzyna Kacprzak 497 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.