Po sześciu latach koniec T-Mobile Usługi Bankowe

Mariaże banków z telekomami okazały się nie dość zyskowne.

Firma telekomunikacyjna T-Mobile Polska (Deutsche Telekom) i Alior Bank zdecydowały o zakończeniu prowadzonego od 2014 r. wspólnego przedsięwzięcia o nazwie T-Mobile Usługi Bankowe (TMUB), w ramach którego Alior świadczył usługi bankowe dla klientów polskiego T-Mobile. Do 29 listopada br. wszyscy dotychczasowi użytkownicy TMUB zostaną przeniesieni do Alior Banku.

T-Mobile Usługi Bankowe firmy uruchomiły wiosną 2014 r. Ambasadorami marki byli Anna i Robert Lewandowscy. Celem było pozyskanie 2 mln klientów w ciągu pięciu lat. Zyskami partnerzy mieli się dzielić: 65% dla Alior Banku i 35% dla T-Mobile. Po pierwszym roku działalności TMUB mógł się pochwalić 0,5 mln klientów. Później partnerzy przestali się już chwalić tymi danymi.

Najwyraźniej bankowe usługi "szyte" dla klientów telekomów nie wytworzyły nowej jakości, a przede wszystkim okazały się nie dość dochodowe, by zadowolić obydwie strony. Także podobny projekt Orange Polska i mBanku (grupa Commerzbank) okazał się niewypałem. Przedsięwzięcie pod nazwą Orange Finanse uruchomiono jesienią 2014 r., kilka miesięcy po starcie TMUB. Za cel firmy postawiły sobie pozyskanie 1 mln klientów w ciągu trzech lat. Po dwóch latach było ich 200 tys. W zeszłym roku projekt zakończono. Grupa Orange, która we Francji ma licencję bankową, zapowiadała, że sama może uruchomić własne usługi finansowe dla klientów w Polsce, jednak na razie do tego nie doszło.

Alior Bank obsługuje 4,19 mln klientów indywidualnych, a T-Mobile Polska – 11 mln klientów (dane na koniec czerwca br.).

Maciej Burlikowski 1508 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.