Kampania "Kino to emocje" ma zwiększyć frekwencję w kinach [wideo]

W spotach występują Joanna Kulig i Marcin Dorociński.

W miniony weekend wystartowała kampania społeczna pod hasłem "Kino to emocje”. W ramach projektu, który ma zachęcić do powrotu do kin, widzowie zobaczą pełne emocji spoty z udziałem Joanny Kulig i Marcina Dorocińskiego, w których aktorzy przypomną o wyjątkowej roli kina.

Kampania, której patronem jest Polski Instytut Sztuki Filmowej, jest wspólną inicjatywą sieci: Cinema City, Helios, Multikino, oraz kin studyjnych i lokalnych z całej Polski. Wsparcia udzielili także: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Polska Gildia Producentów oraz Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych.

Do momentu wybuchu pandemii kino było jedną z najważniejszych rozrywek Polaków: w 2019 r. w polskich kinach sprzedano ponad 60,2 mln biletów. Rok 2020 zapowiadał się podobnie, jednak czasowe zamknięcie kin i istniejące obostrzenia znacznie wpływają na frekwencję. 

Chcąc przypomnieć, jak ważną rolę społeczną pełni kino, branża zjednoczyła siły i wystartowała z kampanią w kinach, telewizji i internecie. Głównym elementem kampanii będą spoty z udziałem Joanny Kulig i Marcina Dorocińskiego. Oprócz emisji spotów przewidziano także szereg działań w mediach społecznościowych, m.in. aktywności z aktorkami i aktorami za pośrednictwem ich kanałów. Wszystkie elementy łączyć będzie wspólny hashtag: #ChodźDoKina.

Autorem konceptu kreatywnego kampanii i scenariuszy filmów jest agencja 180heartbeats + Jung v. Matt. Spoty wyreżyserował Marek Dawid, a za ich produkcję odpowiada Polska Gildia Producentów. Działania PR realizuje Monday, agencja komunikacji zintegrowanej. Patronami medialnymi kampanii są: Telewizja Polska, Radio Zet, Telewizja Polsat, Canal+, TVN, Wirtualna Polska, Filmweb, Onet, Gazeta.pl i Interia.pl.

Katarzyna Woźniak 552 Artykuły

Absolwentka polonistyki na toruńskim UMK ze specjalnością filmoznawczą. Na co dzień zdaje relacje z przesunięć na półkach rynku FMCG. Po godzinach - czytelniczka. Najbardziej lubi pisać o filmach i książkach, choć właśnie o nich pisze najrzadziej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.