Something good to add: BSR z perspektywy generacji Z

Przeprowadzone w ostatnich latach badania postaw konsumentów* wskazują, że młodzi Polacy coraz częściej wybierają marki, które podzielają ich wartości. Uważają, że rolą biznesu jest naprawa zaniedbań rządów i poprzednich pokoleń. Skąd wynika takie podejście? Oddajmy głos generacji Z.

Po prostu ja będę żyła na tej planecie dłużej

Nie sądzę, żebym była bardziej szlachetna czy wrażliwa niż twoje pokolenie. Altruistyczna. Możliwe, że wręcz przeciwnie. Zależy mi na innych, na środowisku, na świecie – ale zależy mi na tym przede wszystkim dla siebie. I dla moich bliskich. To nieprawda, że nie myślę o przyszłości. Albo inaczej – nie mierz mnie swoją definicją myślenia o przyszłości. Tak, żyję chwilą, wolę doświadczać, niż mieć, nie precyzuję swoich planów zawodowych. Ale robię to z troski o swoją przyszłość. Dbam o zdrowie, wykształcenie, relacje, doświadczenia – bo to mi będzie potrzebne. Nieistotne, czym się będę zajmować. Ale na pewno będzie to coś fajnego. Z fajnymi ludźmi. W fajnym, czystym świecie. W ten sposób myślę o przyszłości. I – bardziej niż jakiekolwiek pokolenie wcześniej – wiem, że mam na nią wpływ. Mam wybór. Nie muszę iść na kompromis. Wybieram ludzi, otoczenie i marki dokładnie takie, jakie chcę. Każdą swoją decyzją wpływam na to, jaki będzie świat za X lat. Jeżeli też chcesz, żeby był otwarty, przyjazny i czysty – super, możemy iść tam razem. Niezależnie od tego, czy jesteś osobą, firmą, czy marką. W przeciwnym wypadku – może cię nie być. Nie psuj. Zniknij. Sorry, po prostu ja będę żyła na tej planecie dłużej.

* Havas Meaningful Brands 2020, Deloitte Millennial Survey 2019

Advalue, inicjator cyklu „Something good to add", jest partnerem kategorii Kampania społeczna / CSR w Konkursie Niezależnej Kreacji Kreatura.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.