Rząd pozwoli telewizjom zarobić więcej
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego przygotowało nowelizację ustawy o radiofonii i telewizji, zgodnie z którą nadawcy telewizyjni będą mogli emitować dłuższe niż dotychczas bloki reklam.
Oprócz tego nowelizacja diametralnie zmienia podejście do tzw. lokowania produktów (odpłatnego umieszczania produktów i marek w programach, serialach czy filmach). Obecnie, co do zasady, jest to zakazane, a dopuszcza się lokowanie w: filmach kinowych, filmach i serialach telewizyjnych oraz w audycjach sportowych i rozrywkowych z wyłączeniem programów dla dzieci. Nowelizacja przewiduje wprowadzenie dopuszczalności lokowania produktu jako zasady, a zakaz dotyczyłby: programów informacyjnych i audycji dotyczących bieżących wydarzeń, audycji dotyczących spraw konsumenckich, programów religijnych oraz dziecięcych.
W zeszłym roku na reklamy w telewizji firmy wydały 4,3 mld zł. W pierwszej połowie br., z powodu epidemii koronawirusa, nakłady na reklamy telewizyjne zmalały o 21% (dane z raportu Publicis Groupe).
Trzej najwięksi nadawcy telewizyjni w kraju to: Telewizja Polsat, TVN Discovery i Telewizja Polska (TVP). Telewizja Polsat nadaje 37 kanałów telewizyjnych, a jej biuro reklamy Polsat Media, będące brokerem reklamowym także dla innych nadawców, obsługuje w sumie 78 kanałów. Biuro reklamy TVN Media obsługuje 57 kanałów: 22 kanały to stacje z portfolio TVN Discovery, a 35 to kanały partnerskie.
Pod względem oglądalności za cały ubiegły rok grupa TVN Discovery ma 26,6% rynku, grupa Polsatu - 24,3%, a TVP - 21,5%. Pozostali nadawcy to 27,6% (licząc dla tzw. grupy komercyjnej - widzów w wieku: 16-49 lat, dane firmy Nielsen).
W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.