BMW konsoliduje europejski budżet marketingowy w MediaMonks
W rosterze znajdą się jeszcze Serviceplan (technologia i dane) oraz Berylls Strategy Advisors (transformacja cyfrowa). Te agencje stworzą specjalny team pod nazwą Engine.
Grupa BMW zdecydowała powierzyć swój budżet marketingowy dla marek BMW i Mini agencji MediaMonks. Założona w 2001 r. holenderska agencja należy do S4 Capital, firmy Martina Sorrella, byłego szefa największego na świecie holdingu reklamowego WPP.
Decyzja BMW dotyczy rynków europejskich. Łącznie w rosterze BMW znajdą się trzy agencje, lecz MediaMonks będzie sterować całością działań, w tym kreatywnych i produkcyjnych. Do grona tych trzech agencji wejdą jeszcze Serviceplan (technologia i dane) oraz Berylls Strategy Advisors (transformacja cyfrowa). Agencje stworzą specjalny team pod nazwą Engine. Decyzja BMW dotyczy 26 krajów Europy i wejdzie w życie już w trzecim kwartale tego roku. Przetarg trwał od lutego br. Dotyczył m.in. usług kreatywnych, mediowych, związanych z analizą danych i konsultingowych.
Przedstawiciele polskiego oddziału BMW nie odpowiedzieli na nasze pytania związane z dalszą współpracą z dotychczasowymi partnerami w Polsce. Dla BMW w Polsce pracują m.in. Change Serviceplan, Mediaplus, MediaReady, Emlab i Initiative.
Na ilustracji poniżej kilka informacji o agencji Media Monks.

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.