Ipsos dla Huawei: dwóch na trzech Polaków rozważa zakup smartwatcha
Co piąty (21%) deklaruje, że korzysta już z inteligentnego zegarka.
63% polskich konsumentów rozważa zakup inteligentnego zegarka – wynika z badania Ipsos przeprowadzonego na zlecenie Huawei w sierpniu br.
Co skłania do zakupu smartwatcha?
42% osób deklarujących zamiar zakupu smartwatcha przyznaje, że całkowicie zastąpiłby im on tradycyjny zegarek, a 39% badanych korzystałoby głównie z niego, a tradycyjny zegarek pojawiałby się na ich ręce okazjonalnie.
Dla osób rozważających zakup smartwatcha najważniejszym kryterium jest długi czas pracy baterii – aż 75% badanych zaznaczyło ten aspekt jako „zdecydowanie istotny”. Atrakcyjna cena urządzenia „zdecydowanie istotna” jest dla 61% respondentów, a odporność na pył i wodę - dla 59%.Kim są posiadacze inteligentnych zegarków?
Aż 94% badanych deklaruje, że wie, czym jest smartwatch. Użytkownicy to najczęściej osoby między 25. a 34. rokiem życia, z wykształceniem wyższym lub średnim, a także dochodem między 2201 zł a 5600 zł netto. 36% respondentów korzysta z inteligentnego zegarka od roku lub krócej. Smartwatch jest urządzeniem równie chętnie noszonym przez mężczyzn, jak i przez kobiety, które wśród zadeklarowanych użytkowników stanowiły aż 49%.
Według badanych, niezależnie czy już korzystających ze smartwatcha czy rozważających zakup, użytkownik tego typu urządzeń, uważany jest za gadżeciarza. Jednak to osoby już posiadające inteligentny zegarek, częściej wskazują na jego aspekt sportowy – noszący go według nich częściej uprawiają sport i dbają o swój wygląd. 80% badanych uważa swój smartwatch za modny dodatek. Podobnie sądzi aż 86% osób, które dopiero rozważają zakup urządzenia.
5 cech idealnego smartwatcha
Dla 69% osób, które już z niego korzystają, pierwszym wyborem była długość pracy baterii. Ten sam odsetek badanych, czyli 69%, w swoim top 5 wskazało aspekt sportowy, czyli funkcje monitorujące i analizujące trening. Dla już posiadających smartwatch ważne są również funkcje monitorowania zdrowia oraz odporność na wodę i kurz – te cechy doceniło 66% badanych.
Huawei na rynku inteligentnych zegarków
Jak wynika z raportu firmy Canalys za pierwszy kwartał 2020 roku, chińska firma zwiększyła swój globalny udział w tej kategorii z 7,9% w 2019 roku do 14,9% w 2020 roku. Ponad trzykrotnie wzrósł udział Huawei w rynku smartwatchy w Polsce – w pierwszej połowie roku wyniósł on 35,3% w ujęciu ilościowym wobec 11,2% w tym samym okresie przed rokiem W samym czerwcu, udział rynkowy Huawei sięgnął 40,7% wobec 26,8% w grudniu zeszłego roku - wynika z danych GfK Polonia.