Communication Unlimited przeprowadza metamorfozę salonów Suzuki
Połączenie dobrego projektu architektoniczny z wiedzą marketingową sprawia, że tożsamość marki jest podkreślona, a klienci znajdują się w centrum uwagi.
Suzuki Motor Poland od ponad roku sukcesywnie zmienia wygląd swoich salonów samochodowych. Głównym celem metamorfozy jest zapewnienie klientom jak najlepszych wrażeń przy zachowaniu wyrazistości marki.
- Salon samochodowy jest miejscem spotkania klienta z marką. Myśląc o customer journey w motoryzacji musimy pamiętać, że to właśnie w salonie zapada decyzja o zakupie auta. To tu klienci oglądają samochody, otrzymują potrzebne do podjęcia decyzji o zakupie informacje, podpisują dokumenty i odbierają wymarzony samochód. Wizyta w salonie powinna być intensywnym doświadczeniem marki – mówi Rafał Grzeszkowski, dyrektor kreatywny agencji marketingu zintegrowanego Communication Unlimited.
Agencja współpracuje z Suzuki Motor Poland od ponad 6 lat. Opracowuje strategie komunikacji, realizuje kampanie reklamowe i odpowiada za komunikację marki w mediach społecznościowych. Nowym wyzwaniem, jakie otrzymała, było wdrożenie nowego standardu salonów sieci dealerskiej.
Minimalizm i funkcjonalność
Nowy projekt salonów Suzuki został opracowany z uwzględnieniem rekomendacji Suzuki Motor Corporation, najważniejszych idei marki, nowoczesnej estetyki, obserwacji zachowań klientów oraz zasad ergonomii i funkcjonalności. Do współpracy zaproszono architekta wnętrz Marię Kowalewską.
- Przed przystąpieniem do projektowania przeprowadziłam wiele rozmów z właścicielami salonów i pracownikami, którzy mają najlepszą wiedzę o procesie zakupowym i potrzebach klientów - mówi Maria Kowalewska. – Pracę rozpoczęliśmy od opracowania każdego szczegółu, począwszy od elementów architektonicznych, zaprojektowania mebli, oświetlenia, informacji wizualnych i graficznych, aż do przygotowania nowego manualu salonów Suzuki – dodaje architekt.
W nowych salonach samochodowych Suzuki króluje biel i czerwień, a minimalistyczne w wystroju wnętrza są doskonałą oprawą dla najważniejszego ich elementu - samochodów, które wyeksponowano tak, jak na największych imprezach targowych. Głównym celem było bowiem stworzenie miejsca prezentacji samochodów innego niż typowe salony.
- Nowoczesny charakter marki postanowiliśmy zawrzeć w prostym designie, ponieważ samochody same w sobie mają wyszukane kształty. Wystrój w założeniu miał z nimi nie konkurować, ale być ich neutralnym tłem – wyjaśnia Maria Kowalewska.
W salonach Suzuki znajdują się jedynie auta w kolorze czerwonym, które świetnie się prezentują na białej, połyskującej podłodze. Wprowadzony do salonów nowoczesny system oświetlenia kształtuje i rzeźbi przestrzeń, tworząc idealną aurę do prezentacji produktów marki.
Zaprojektowane specjalnie na potrzeby Suzuki meble są proste i funkcjonalne. Doradcy zapraszają klientów do rozmów w wygodnych, czerwonych fotelach inspirowanych projektem Arne Jacobsena z 1957 r., które są jedną z ikon designu ostatniego stulecia.
- Czerwone fotele stanowią kontrast dla otoczenia, są przełamaniem bieli i stanowią punkty, do których kieruje się klient po wejściu do salonu. Są dla gości salonu jak „czerwony dywan dla gwiazd”. Klienci są w centrum uwagi, a standard ich obsługi jest bardziej przyjazny niż formalny – wyjaśnia Maria Kowalewska.
Przestrzenie wewnątrz salonu zostały wydzielone taflami szkła, które gwarantują komfort i prywatność rozmów prowadzonych przez klientów. Szczególną atencją zostały otoczone dzieci, dla których przygotowano przytulną i bezpieczną strefę zabaw.
Informacje wizualne w salonach pozwalają klientom szybko rozpoznać lokalizację działów sprzedaży samochodów, rejestracji, serwisu i kas. W tym celu zaprojektowano system zwieszanych, podświetlanych kasetonów.
Kontakt z salonem samochodowym to moment sprawdzenia autentyczności zaangażowania marki wobec swoich klientów. Konsumenci wymagają coraz większej indywidualizacji. Chcą, aby marki motoryzacyjne dopasowały się do ich stylu życia i na te właśnie potrzeby odpowiadają nowe salony Suzuki Motor Poland, które po metamorfozie są jak marka Suzuki - wyraziste, nowoczesne i dynamiczne.
W sumie w Polsce działają 53 salony Suzuki Motor Poland. Od 2018 roku Communication Unlimited zrealizowało przemianę 11 z nich. W ostatnim czasie zmieniono również wnętrze salonu motocyklowego Suzuki w Auto Broker w Lublinie. Wszystkie salony Suzuki Motor Poland będą wyglądać jednakowo i nowocześnie przed końcem 2021 roku.