Prowly przejęte przez SEMrush

Polska firma, rozwijająca platformę SaaS do zarządzania komunikacją PR, uzyskała dostęp do technologii, która pozwoli na pomiar efektywności działań.

Dotychczasowymi inwestorami w Prowly były fundusze IQ Partners, Internet Ventures (spółka należąca do MCI Capital) oraz agencja marketingu internetowego Bluerank. Amerykańska firma SEMrush, założona w Bostonie w 2008 r., objęła 100% udziałów w Prowly. Założyciele Prowly – Joanna Drabent (CEO) oraz Sebastian Przyborowski (Chief Product Officer) – pozostają w spółce na dotychczasowych stanowiskach.

Prowly obecnie osiąga próg rentowności, mając roczne przychody powtarzalne (ARR) na poziomie ponad 1 miliona dol.  Wzrost ARR rok do roku jest trzycyfrowy, a większość nowych przychodów pochodzi ze Stanów Zjednoczonych i Europy Zachodniej. Z platformy korzysta ponad 2 tys. specjalistów PR z całego świata. Firmy różnej wielkości opublikowały dotychczas na Prowly ponad 75 tys. artykułów. Platforma oferuje dostęp do bazy danych ponad 1 miliona dziennikarzy i influencerów, funkcjonalność CRM, dostosowane do indywidualnych potrzeb newsroomy online, kampanie e-mailowe i zaawansowane analizy PR.

SEMrush to platforma SaaS do zarządzania widocznością w Internecie i marketingu treści mająca 6 milionów użytkowników. Oferuje rozwiązania dla firm z dowolnej branży do tworzenia kampanii we wszystkich kanałach, a także zarządzania nimi i pomiaru ich wyników. W 2020 r. Inc. Magazine umieścił SEMrush na liście najszybciej rozwijających się prywatnych firm w Stanach Zjednoczonych.

Paweł Piasecki 508 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.