Polacy sceptycznie oceniają deklaracje firm o zrównoważonym rozwoju

To wynik raportu przygotowanego przez Business Consulting Group dla Business Fashion Environment Summit. Konferencja już jutro (22 września) w Muzeum Polin w Warszawie.

Ponad połowa konsumentów martwi się o swoje finanse osobiste i planuje mniej wydawać na modę. Eksperci oceniają, że wraz ze spadkiem poziomu życia zmienią się dotychczasowe nawyki konsumentów. Prognozy Boston Consulting Group (BCG) wskazują, że sprzedaż w branży odzieżowej spadnie w tym roku o 30 proc. (w porównaniu z 2019) i nie mniej niż 15 proc. w 2021 r.

Raport BCG przygotowany dla Business Fashion Environment Summit ("Importance of Sustainability: Implications in post-Covid Reality") pokazuje dużą nieufność Polaków do deklaracji zrównoważonego funkcjonowania firm odzieżowych. W porównaniu ze średnią europejską aż 25 proc. więcej Polaków sceptycznie ocenia starania marek o dbałość o środowisko.

Business Fashion Environment Summit to pierwsza konferencja w Europie Środkowo-Wschodniej, poświęcona zrównoważonemu rozwojowi w biznesie i modzie. W roli głównych prelegentów wystąpią: JNW Maksymilian książę Liechtensteinu, CEO LGT Group – największej prywatnej firmy w obszarze bankowości i zarządzania aktywami, Samata Pattinson, projektantka, autorka  i filantropka, Alexi Lubomirski, fotograf i aktywista, Robert van de Kerkhof, CCO Lenzing AG - największego producenta włókien syntetycznych na świecie, Anja Rubik, modelka i aktywistka, Katrin Ley, dyrektor zarządzająca Fashion For Good oraz Francois Souchet, menedżer projektu w Ellen MacArthur Foundation. Organizatorem wydarzenia jest Vogue Polska, a głównym partnerem merytorycznym – Boston Consulting Group. 

Celem konferencji jest kształtowanie strategii biznesowych zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju, zwiększanie świadomości w zakresie nadmiernej degradacji środowiska przez przemysł oraz stworzenie platformy wymiany wiedzy i doświadczeń, które pozwolą realnie poprawić funkcjonowanie branży modowej. Inauguracyjna edycja BFES odbędzie się 22 września od godz. 9.30 w formule hybrydowej online na stronie Vogue.pl oraz w Muzeum Polin w Warszawie.

Polska edycja "Vogue" jest dwudziestą trzecią na świecie. Wydawcą „Vogue Polska” jest spółka Visteria założona przez Katarzynę Kulczyk.

Paweł Piasecki 508 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.