Dziennikarze Trójki tworzą Radio 357

Piotr Stelmach ogłosił zbiórkę na potrzeby radia na swoim profilu na Facebooku - na pokładzie m.in. Marek Niedźwiecki, Piotr Kaczkowski, Marcin Łukawski i Katarzyna Borowiecka.

Piotr Stelmach wczoraj na swoim profilu na Facebooku ogłosił zbiórkę na potrzeby nowego radia FM, które w całości ma powstać ze składek publicznych. W serwisie Patronite ruszyła zbiórka na nowe radio. Tomasz Michniewicz zapowiada, że radiostacja ma być całkowicie apolityczna i ma działać zupełnie bez reklam. 
Na antenie mamy usłyszeć głosy dawnej Trójki. Wśród nich: Marek Niedźwiecki, Marcin Łukawski, Piotr Stelmach, Katarzyna Borowiecka, Ernest Zozuń, Piotr Kaczkowski, Kuba Strzyczkowski, Michał Olszański, Agnieszka Szydłowska, Agnieszka Obszańska, Paweł Sołtys, Tomasz Michniewicz, Ola Budka, Marcin Cichoński, Marek Brzeziński, Katarzyna Kłosińska, Tomasz Rożek, Filip Jaślar, Łukasz Błąd, Gabi Darmetko, Iza Woźniak, Daniel Wyszogrodzki, Krzysztof Szubzda i Roma Leszczyńska.

Nowa stacja ma nawiązywać formułą i ramówką do dawnej Trójki: "będzie poranek z Marcinem Łukawskim, będą audycje Marka Niedźwieckiego i muzyka Piotra Stelmacha. Katarzyna Borowiecka znowu opowie o filmach, a Piotr Kaczkowski przeliczy płyty. Po południu dowiedzą się Państwo, co przyniósł dzień, Tomek Michniewicz zabierze Państwa w świat, a Ola Budka zagra, jak tylko ona potrafi. W Święta zaśpiewamy piosenkę z dzwoneczkami, a w Nowy Rok wspólnie będziemy odliczać miejsca Topu Wszech Czasów. Ponownie zebraliśmy sporą część naszego zespołu. Odchodziliśmy z radia w różnych latach, w różnych okolicznościach. A teraz wracamy – razem i na swoich warunkach".

Dziennikarze na razie szukają możliwości, rozważają przejęcie częstotliwości lub jej zakup. "Tworzymy profesjonalne radio, ale zamiast jednego inwestora, rekina finansjery, naszym inwestorem są wszyscy Państwo. No chyba, że spadnie nam z nieba anioł biznesu. Nikt tego wcześniej nie próbował? To niemożliwe? To samo mówiono o iPhone’ach" - napisali pomysłodawcy.

Na temat reklamy dziennikarze mówią: "Żadnej Barbary, żadnego Mariana i żadnej maści na hemoroidy. Nie znosimy spotów reklamowych tak samo jak Państwo. Jasne, będziemy się włączać na przykład w festiwale muzyczne czy filmowe, a różne marki pojawią się na antenie, ale jako nasi partnerzy, a nie reklamodawcy. Szkoda czasu na bloki reklamowe".

Radio 357 może ruszyć pod koniec br.

Katarzyna Woźniak 552 Artykuły

Absolwentka polonistyki na toruńskim UMK ze specjalnością filmoznawczą. Na co dzień zdaje relacje z przesunięć na półkach rynku FMCG. Po godzinach - czytelniczka. Najbardziej lubi pisać o filmach i książkach, choć właśnie o nich pisze najrzadziej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.