TVN miał w ubiegłym roku 1,3 mld zł wpływów z reklam

To o 1,2% więcej niż w 2018 r.

TVN, jeden z dwójki obok Telewizji Polsat największych nadawców telewizyjnych w kraju, od 2018 r. należący do amerykańskiej grupy Discovery, w zeszłym roku osiągnął 1,299 mld zł przychodów reklamowych, o 1,2% więcej niż w 2018 r.

Dla porównania Telewizja Polsat (grupa Cyfrowy Polsat) w zeszłym roku uzyskała 1,224 mld zł przychodów reklamowych, o 1,9% więcej niż w 2018 r., natomiast państwowa Telewizja Polska (TVP) uzyskała w 2019 r. 874 mln zł, o 4,3% mniej niż w 2018 r.

Polsat nadaje 37 kanałów telewizyjnych, a jego biuro reklamy Polsat Media, będące brokerem reklamowym także dla innych nadawców, obsługuje w sumie 78 kanałów. Biuro reklamy TVN Media obsługuje 57 kanałów: 22 to stacje z portfolio TVN Discovery, a 35 to kanały partnerskie. Biuro reklamy TVP obsługuje 22 kanały.

Według szacunków Publicis Groupe na reklamy w telewizji w 2019 r. firmy wydały 4,3 mld zł, o 0,6% mniej niż w 2018 r.

Od operatorów platform cyfrowych i telewizji kablowych oraz z subskrypcji VoD (m.in. własnego serwisu Player.pl) TVN uzyskał w ub.r. 254 mln zł, o 21,6 mln zł więcej niż w 2018 r.

Łącznie przychody TVN w ub.r. wyniosły 1,733 mld zł, o 4,7% (+77 mln zł) więcej niż w 2018 r.

Maciej Burlikowski 1439 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.