"The Economist": Orlen mógłby przejąć Polska Press
W rękach niemieckiego wydawcy jest 20 z 24 lokalnych dzienników.
Przedstawiciele rządzącej koalicji niejednokrotnie wskazywali na konieczną, ich zdaniem, "dekoncentrację" lub inaczej repolonizację mediów. Jedną z takich przewijających się propozycji miałoby być ustawowe ograniczenie udziału zagranicznych inwestorów w spółkach mediowych działających w Polsce do 30%, pojawiała się też spekulacje o możliwości dobrowolnej sprzedaży i wykupu przez Skarb Państwa aktywów z rynku mediowego.
Polska Press sp. z o.o. została zarejestrowana w lutym 2015 r. po kupieniu przez Grupę Wydawniczą Polskapresse spółki Media Regionalne. W portfolio prasowym grupy znajduje się również m.in. blisko 150 tygodników lokalnych, bezpłatna gazeta naszemiasto.pl oraz dodatki telewizyjne: "Tele Magazyn", "Super Tele", "TV Pilot" i "Tele Program". W portfolio internetowym Polska Press są 23 regionalne serwisy informacyjne, serwisy tematyczne: strefabiznesu.pl, stronakobiet.pl, strefaagro.pl, sportowy24.pl, gol24.pl, motofakty.pl, portal społeczności lokalnych naszemiasto.pl oraz internetowy serwis telewizyjny telemagazyn.pl. Według danych Gemius/PBI blisko 60% polskich internautów czyta informacje w serwisach Polska Press. Grupa ma również 6 drukarni w Polsce.
Według sprawozdania złożonego w KRS przychody Polska Press ze sprzedaży gazet wyniosły w ub. r. 110,96 mln zł w porównaniu z 121,85 mln zł rok wcześniej. Przychody z reklam zmalały ze 197,34 mln zł w 2018 r. do 187,74 mln zł w ub. r.
(Współpraca: Paweł Piasecki)
W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.