#ChodźDoKina - "Kino to emocje": ocena spotu [wideo]

Oceniają: Krzysztof Drzazga, head of concept, Chapter1 i Paweł Dobrowolski, chief creative officer H2H.tech.

 
Agencja: 180heartbeats + Jung v. Matt
Reżyser: Marek Dawid
Produkcja: Polska Gildia Producentów
PR: Monday
 
Krzysztof Drzazga, head of concept, Chapter1 
 
Ludzie, patrzcie. Branża kinowa - po raz pierwszy - zjednoczyła się i postanowiła opowiedzieć, jak wielką wartością jest kino. Trochę szkoda, że przyczyną jest to bydlę wirus, i żal, może bardziej, utraconych wpływów z popcornu niż sztuki, ale w sumie. Temat i ważny, i słuszny, i ciekawie podjęty. Można przecież było uderzyć w covidowy dramat filmowy o upadku i potrzebie, a mamy tu uroczy kwiatek "jak gdyby nigdy nic”. Mnie to chwyta. Jest ładnie. Jest filmowo, jak na towarzystwo przystało. Na razie możemy zobaczyć 2 spoty. Dużo lepsze niż po haśle “Kino to emocje” można by się spodziewać. Przesłanie “Kino czyni Cię bardziej ludzkim” pokazane przewrotnie na przykładzie socjopatów, z których udaje się wycisnąć emocje dopiero w kinie, do mnie przemawia. Chciałbym więcej, szczególnie w digitalu, bo jest potencjał i w kampanii, i w społeczeństwie.
A, bym zapomniał o dwóch ważnych rzeczach. Na końcu jednego spotu doklejony jest Marcin Dorociński. Na końcu drugiego Joanna Kulig. Albo odwrotnie. I w ogóle nie przeszkadzają.
 
Paweł Dobrowolski, chief creative officer H2H.tech
 
Dwie odsłony kampanii #ChodźDoKina intrygują niczym świetnie zrealizowane trailery już od pierwszej sekundy. Bohaterowie wyzuci z emocji – genialny pomysł na film! Odwrócenie ról i obsadzenie znanych i cenionych aktorów w roli widzów – znowu strzał w 10. Nie ma tu jednego zbędnego obrazu. Każdy kadr to wysublimowany wizualnie fragment dorastania dzisiejszych 30-40-latków. Pozostaje pytanie o efektywność. Czy kampania ma szansę trafić do młodych, odwiedzających kino po prostu dla rozrywki? Na pewno nie pomoże w tym zbyt pompatycznie brzmiące hasło „Kino czyni Cię bardziej ludzkim”.
Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.