Inquiry: ponad połowa internautów chce korzystać z amazon.pl
Raport "Allegro, AliExpress, Amazon i przyszłość polskiego handlu" potwierdza, że póki co Allegro jest niekwestionowanym liderem. Amazon może jednak liczyć na przychylność polskich konsumentów.
Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry, podkreśla, że wśród respondentów, którzy znają markę Amazon, ponad 40% wie o planach rozpoczęcia działalności w Polsce (nieoficjalnie mówi się o listopadzie br.), a ponad połowa deklaruje chęć korzystania ze strony amazon.pl (od czterech lat Polacy mogą to robić w sklepie Amazon.de, z szybką dostawą z centrów logistycznych zlokalizowanych w naszym kraju). - Innym słowy, ponad 1/3 ogółu Polaków kupujących w internecie jest zainteresowana zakupami na amazon.pl, a ich stosunek do marki jest zdecydowanie pozytywny. Polskie firmy e-commerce szykują się na walkę o rynek, czego dowodem jest choćby debiut Allegro na warszawskiej giełdzie - mówi Górnicka.
Badanie Inquiry zostało zrealizowane w październiku br. metodą CAWI na panelu YouGov, na próbie 1886 osób kupujących w internecie. Polska agencja badawcza Inquiry jest od 2019 r. wyłącznym przedstawicielem YouGov na naszym rynku.

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.