Korolczuk: Kreacja w Grey uczy się jak tworzyć długie formy

O pracy w agencji w czasach pandemii i planach na kolejny rok rozmawiamy z Jakubem Korolczukiem, creative chairman/CEO w Grey Group Poland.

"MMP": Jak Grey radzi sobie w czasie pandemii? Czy ta sytuacja może zmienić na stałe formę pracy w agencji?

Jakub Korolczuk: Od maja w całej agencji mieliśmy obniżone pensje, ale już od października wracamy do pensji sprzed obniżki, co jest świetną wiadomością. Od kwietnia powtarzam w naszej firmie, że już nigdy nie wrócimy do stylu pracy sprzed COVID. Praca zdalna się sprawdza i w wielu działach nie ma potrzeby powrotu do biura. Nie oznacza to oczywiście, że praca zdalna nie ma minusów. Wszystkim nam brakuje rozmów przy kawie i niewymuszonych kalendarzem spotkań. Brakuje nam też wspólnego wymyślania, gdy można się zderzać i gdy powstaje magia wynikająca z osobistego kontaktu. Właśnie dlatego planujemy na stałe pracować w modelu hybrydowym, który pozwoli zachować tę magię, a jednocześnie pozwoli wykorzystać pełną efektywność pracy zdalnej. Dziś nasze biuro jest częściowo otwarte, pracownicy mają możliwość przychodzenia do biura, ale okazuje się, że jedynie 15% z korzysta z tej możliwości. Co ciekawe, we wcześniejszej ankiecie chęć powrotu do biura deklarowało około 50% pracowników.

PEPCO, jeden z Waszych największych klientów, wszedł kilka miesięcy temu na nowy rynek - do Włoch. Wprowadzenie go w warunkach epidemii, do kraju najbardziej dotkniętego przez
COVID, było chyba nie lada wyzwaniem? Jaki jest efekt tej kampanii?

Wprowadzenie sieci handlowej na nowy rynek jest zawsze nie lada wyzwaniem, a w czasach COVID-u jest to zadanie wielokrotnie trudniejsze. Wprowadzając PEPCO na rynek Włoski, dopasowaliśmy kampanię do post-pandemicznej rzeczywistości. Wprowadziliśmy markę jako reprezentanta koncepcji "smart shopping", czyli świadomego podejmowania decyzji zakupowych w oparciu o stosunek jakości produktów do ich ceny. Tak powstała linia kreatywna "Smart Choice", opisująca wszystkie kategorie produktów PEPCO poprzez zestawienie ich głównych benefitów i niskich cen. Nie mogę podać konkretnych wyników, ale mogę powiedzieć, że po naszej kampanii sklepy PEPCO we Włoszech spotkały się z dużym zainteresowaniem konsumentów. Mogę jeszcze dodać, że PEPCO uruchamia swoje pierwsze sklepy w Serbii, która będzie już 13 rynkiem, na którym sieć się rozwija, a Grey Group Polska odpowiada za strategię, kreację i produkcję w Polsce oraz na wszystkich 13 rynkach europejskich.

Jaki masz pomysł na agencję? Czy przyszły rok przyniesie jakieś zmiany w strukturze albo ofercie Grey'a?

Od roku 2020 rozwijamy naszą ofertę dotyczącą produkcji dłuższych formatów, które wychodziłyby poza blok reklamowy. Bierze się to z naszego przekonania, że rozrywka opowiada i sprzedaje dużo lepiej i efektywniej niż reklamy w blokach reklamowych. Dzięki mojemu doświadczeniu w tworzeniu i produkcji fabuły i seriali TV, Grey jest jedyną agencją reklamową w Polsce, która wie, jak połączyć myślenie reklamowe z produkcją tak zwanego dużego kontentu. W 2021 roku będziemy poszerzali współpracę z zewnętrznymi talentami (scenarzyści, producenci, script doctorzy) oraz będziemy ten know-how rozwijali w ramach samej agencji. Już dziś kreacja w Grey uczy się z moją pomocą, jak tworzyć tak długie
formy. To jest nasza przewaga konkurencyjna.

Czy odejście Ani Pańczyk ze struktur Grey'a miało wpływ na funkcjonowanie agencji w Polsce?

Oczywiście Ania Pańczyk jest fantastycznym liderem i współpraca z nią była czystą przyjemnością, ale od momentu jej przejścia do Londynu, agencję prowadziłem samodzielnie. Dlatego odejście Ani Pańczyk ze struktur Grey nie miało wpływu na biuro w Warszawie.

 

Katarzyna Kacprzak 467 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.