Pomimo kryzysu Agora inwestuje w kina

Helios uruchamia swój 50. multipleks.

Grupa mediowa Agora SA, wydawca m.in. dziennika "Gazeta Wyborcza", właściciel sieci stacji radiowych (Tok FM, Radio Złote Przeboje, Rock Radio i Radio Pogoda), firmy reklamy outdoorowej AMS oraz sieci kin Helios, pomimo kryzysu branży kinowej spowodowanej epidemią koronawirusa zdecydowała się uruchomić kolejne, pięćdziesiąte kino tej sieci – w Galerii Wiślanka w Żorach w województwie śląskim. Obiekt posiada 4 klimatyzowane sale wyposażone w wysokiej klasy sprzęt nagłaśniający, system dźwięku cyfrowego Dolby Digital 5.1 oraz projektory najnowszej generacji projektory Christie i ekrany do projekcji 2D i 3D. Helios jest największą siecią kin w Polsce pod względem liczby obiektów. W 50 multipleksach ma łącznie 281 ekranów i niemal 53 tysiące miejsc. Sieć jest obecna głównie w miastach małej i średniej wielkości, takich jak Krosno, Przemyśl, Grudziądz, Nowy Sącz czy Żory, ale także w największych aglomeracjach, m.in. Łodzi, Warszawie, Gdańsku, Poznaniu i Wrocławiu.

– Pomimo wielu ograniczeń związanych z walką z pandemią kina Helios w całej Polsce sprawnie działają, oferując premierowe seanse i różnorodne projekty specjalne – przekonuje Tomasz Jagiełło, prezes Helios SA. Z powodu pandemi COVID-19 zgodnie z wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego od 23 października br. do odwołania kina w całej Polsce mogą sprzedawać jedynie jedną czwartą biletów na seanse.

W  repertuarze sieci Helios na jesień są zarówno propozycje dla rodzin („Tarapaty 2”, „Tajemniczy ogród”, „Trolle 2”), jak i polskie produkcje dla widzów dorosłych („25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy”, „Banksterzy”). 23 października na ekranach pojawiło się kilka premier, w tym film obyczajowy „Polot”, horror „Saint Maud” oraz dramat religijny „Czyściec”. W „Polocie”, poza wcielającym się w postać głównego bohatera Maciejem Musiałowskim, występują również: Tomasz Włosok, Eryk Kulm jr, Pola Błasik, Iza Kuna oraz Andrzej Konopka.  Za produkcję filmu odpowiada Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych (Studio Filmowe Kadr), a dystrybutorem jest Next Film, spółka z grupy Helios.

(Współpraca: Paweł Piasecki)

Maciej Burlikowski 1459 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.