Amazon otwiera sklep internetowy w Szwecji

To 17. rynek na świecie, na którym potentat e-commerce ma sklep w krajowej domenie (w tym wypadku amazon.se).

Szwedzki Amazon zaoferuje ponad 150 mln produktów w 30 kategoriach. Znajdą się w nim m.in. produkty takich szwedzkich marek jak Electrolux (najbardziej znana z wymienionych), Lagerhaus, OBH Nordica i Ellos i Brio. Darmowe dostawy będą przysługiwać klientom dokonującym zakupów produktów oferowanych przez Amazon za co najmniej 229 koron (ok. 26 dol.). Tak jak i w innych krajach, w amazon.se znajdzie się marketplace, na którym będą handlować zewnętrzni dostawcy, zarówno ze Szwecji (na razie ok. 100 firm), jak i spoza niej.

Amazon rozbudowywał wcześniej w Szwecji infrastrukturę związaną z usługą chmurową (Amazon Web Services), a na początku października br. uruchomił w tym kraju pierwszą w Europie farmę wiatrową służącą zasilaniu własnych centrów danych.

Oprócz szwedzkiego Amazon.se sklepy internetowe ze znakiem Amazon działają obecnie w pięciu innych krajach europejskich: Niemczech (amazon.de), Francji (amazon.fr), Holandii (amazon.nl), Hiszpanii (amazon.es) i Włoszech (amazon.it).

Paweł Piasecki 538 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.