Polacy kupują więcej kawy i ekspresów
W kategorii ekspresów do kawy Polska jest już czwartym rynkiem w Europie.
Polski rynek ekspresów rozwija się przede wszystkim w oparciu o jedną kategorię: Polacy pokochali ekspresy automatyczne, czyli najdroższe na rynku urządzenia, które wymagają kawy ziarnistej i pozwalają przygotować różne rodzaje kaw w sposób minimalizujący zaangażowanie konsumenta. Udział sprzedaży ekspresów automatycznych w Polsce w pierwszym półroczu 2020 wynosi aż 60,8%, przy średniej europejskiej na poziomie 14%. Warto również podkreślić, że ekspresy automatyczne w pierwszym półroczu tego roku odpowiadają za 92% wartości całego rynku urządzeń do przygotowywania kawy.
Popularność automatycznych ekspresów do kawy powinna była znaleźć swoje odbicie na rynku kawy ziarnistej i tak się stało. Dane GfK monitorujące zakupy gospodarstw domowych w Polsce wyraźnie potwierdzają trendy wzrostowe. W ujęciu wartościowym wydatki gospodarstw na kawę ogółem wzrosły w pierwszym półroczu 2020 roku w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku o 7,1%. W tym samym okresie segment kawy ziarnistej odnotował aż 28,4% wzrostu.
Dane z Panelu Gospodarstw Domowych GfK potwierdzają, że popularność kawy utrzymuje się w Polsce na stałym, wysokim poziomie : 96% gospodarstw kupiło kawę w okresie od lipca 2019 do czerwca 2020 roku. To tyle samo co w dwóch poprzednich analogicznych okresach.