Premiera serialu "Król" wkrótce w Canal+ [wideo]
Ośmioodcinkowy serial - ekranizacja bestsellerowej powieści Szczepana Twardocha o tym samym tytule w reżyserii Jana P. Matuszyńskiego - będzie wyświetlany od piątku 6 listopada br. W rolach głównych: Michał Żurawski, Kacper Olszewski, Magdalena Boczarska, Arkadiusz Jakubik i Borys Szyc.
Serial miał spory budżet, co pozwoliło na inscenizacyjny rozmach i dbałość o szczegóły (stroje i scenografia z epoki art deco). Ci, którzy przedpremierowo widzieli serial, zachwycają się sceną pojedynku bokserskiego Szapiro z zawodnikiem Legii Warszawa. Szczepan Twardoch, obok Matuszyńskiego współscenarzysta serialu, dopisał sceny, których nie było w powieści i pozwolił reżyserowi na dużą swobodę w traktowaniu literackiego pierwowzoru.
Kampania reklamowa serialu prowadzona przez Canal+ Polska obejmuje działania offline i online. Promocja będzie prowadzona m.in. w TVN i TVN24, przewodnikach tv i magazynach kolorowych, rozgłośniach radiowych RMF FM oraz Grupy ZPR. Obecność na nośnikach reklamowych OOH została wzmocniona dwoma muralami przy ulicy Tamka w Warszawie oraz na budynku Warsaw Spire. Dopełnieniem kampanii offine są szeroko zasięgowe działania online.
Niestandardowe działania marketingowo-komunikacyjne to m.in. cztery numery cztery numery "Gazety Królewskiej", materiału promocyjnego inspirowanego przedwojenną prasą, przedstawiającą świat epoki serialu. Znalazło się w nim ponad 40 tekstów nawiązujących do serialu, a także wydarzeń historycznych, autentyczne reklamy z międzywojennej prasy czy nawet oryginalne przepisy kucharskie. Gazety dołączane są również do wysyłek, które przygotowuje firma Answear do swoich klientów. W zmodyfikowanej wersji „Gazeta Królewska” pojawiła się także w wydaniach" Gazety Wyborczej" i "Newsweeka".
Twórcy serialu przygotowali także specjalny limitowany fotoalbum ze zdjęciami z planu, których autorem jest Łukasz Bąk. Album zawiera także wstępy od twórców oraz artykuły wprowadzające do świata Warszawy z 1937 r., w którym dzieje się akcja serialu.Z kolei firma odzieżowa Answear, w porozumieniu z Canal+, przygotowała limitowaną kolekcję ubrań, inspirowana produkcją filmową.
Kreację do kampanii reklamowej opracowała agencja Havas Warsaw, a media planuje i kupuje dom mediowy Havas Warsaw. Za organizację eventów odpowiada agencja Monday PR.