Premiera serialu "Król" wkrótce w Canal+ [wideo]

Ośmioodcinkowy serial - ekranizacja bestsellerowej powieści Szczepana Twardocha o tym samym tytule w reżyserii Jana P. Matuszyńskiego - będzie wyświetlany od piątku 6 listopada br. W rolach głównych: Michał Żurawski, Kacper Olszewski, Magdalena Boczarska, Arkadiusz Jakubik i Borys Szyc.

Akcja serialu rozgrywa się w Warszawie, dwa lata przed wybuchem II wojny światowej. Jak tłumaczył autor powieści "Król", będącej pierwowzorem rok 1937 wybrał dlatego, że wtedy właśnie na uczelniach wprowadzono numerus clausus i zaczęło obowiązywać getto ławkowe, a Polska zaczęła iść w podobną stronę co hitlerowskie Niemcy.

W warstwie fabularnej serial skupia się na historii polsko-żydowskiego gangu kierowanego przez Jana „Kuma” Kaplicę (Arkadiusz Jakubik, na zdjęciu), socjalistę, kiedyś bojowca Organizacji Bojowej PPS, weterana walk o niepodległość Polski. Teraz jego gang wzbudzała strach i posłuch w stolicy. Głównym bohaterem – tytułowym „królem” – jest Jakub Szapiro (w tej roli Michał Żurawski), członek gangu Kaplicy i gwiazda boksu, zawodnik Makabi Warszawa, największego wielosekcyjnego żydowskiego klubu sportowego w II RP. Uwagę widzów zwracają też Borys Szyc (na zdjęciu poniżej) w roli Janusza Radziwiłka, psychopatycznego wychowanka Kaplicy oraz Magdalena Boczarska jako Ryfka Kij prowadząca burdel pod opieką gangu.

Serial miał spory budżet, co pozwoliło na inscenizacyjny rozmach i dbałość o szczegóły (stroje i scenografia z epoki art deco). Ci, którzy przedpremierowo widzieli serial, zachwycają się sceną pojedynku bokserskiego Szapiro z zawodnikiem Legii Warszawa. Szczepan Twardoch, obok Matuszyńskiego współscenarzysta serialu, dopisał sceny, których nie było w powieści i pozwolił reżyserowi na dużą swobodę w traktowaniu literackiego pierwowzoru.

Kampania reklamowa serialu prowadzona przez Canal+ Polska obejmuje działania offline i online. Promocja będzie prowadzona m.in. w TVN i TVN24, przewodnikach tv i magazynach kolorowych, rozgłośniach radiowych RMF FM oraz Grupy ZPR. Obecność na nośnikach reklamowych OOH została wzmocniona dwoma muralami przy ulicy Tamka w Warszawie oraz na budynku Warsaw Spire. Dopełnieniem kampanii offine są szeroko zasięgowe działania online.

Niestandardowe działania marketingowo-komunikacyjne to m.in. cztery numery cztery numery "Gazety Królewskiej", materiału promocyjnego inspirowanego przedwojenną prasą, przedstawiającą świat epoki serialu. Znalazło się w nim ponad 40 tekstów nawiązujących do serialu, a także wydarzeń historycznych, autentyczne reklamy z międzywojennej prasy czy nawet oryginalne przepisy kucharskie. Gazety dołączane są również do wysyłek, które przygotowuje firma Answear do swoich klientów. W zmodyfikowanej wersji „Gazeta Królewska” pojawiła się także w wydaniach" Gazety Wyborczej" i "Newsweeka".

Twórcy serialu przygotowali także specjalny limitowany fotoalbum ze zdjęciami z planu, których autorem jest Łukasz Bąk. Album zawiera także wstępy od twórców oraz artykuły wprowadzające do świata Warszawy z 1937 r., w którym dzieje się akcja serialu.Z kolei firma odzieżowa Answear, w porozumieniu z Canal+, przygotowała limitowaną kolekcję ubrań, inspirowana produkcją filmową.

Kreację do kampanii reklamowej opracowała agencja Havas Warsaw, a media planuje i kupuje dom mediowy Havas Warsaw. Za organizację eventów odpowiada agencja Monday PR.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.